شهرستان‌های تهران 499 شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرده است


شهرستان‌های تهران 499 شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب کرده است

تهران- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: 499 دانش آموز و 158 معلم از شهرستان های استان تهران در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، عبدالله مرتضوی در یاواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان اسلامشهر، با ادای احترام به ساحت مقدس شهدای دانش آموزو چهار هزار معلم شهید در کشور، افزود: بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور در هشت سال دوران دفاع مقدس بیشترین حماسه را به تصویر کشیدند و این مراسم یادآور این بزرگ مردان کوچک است.

وی با بیان اینکه سرداران دفاع مقدس، گهواره‌نشینان دوران انقلاب مردم ایران بودند، ادامه داد: بیشتر مبارزات علیه رژیم ستم شاهی را دانش‌آموزان در سال‌های ۵۶ و ۵۷ با شرکت در تظاهرات، تجمعات و همایش‌ها انجام دادند که بیشتر این دانش آموزان مقاطع دبیرستان و راهنمایی تشکیل می‌دادند.

به گفته مرتضوی، این دلاوری‌ها ادامه داشت تا به دوران جنگ تحمیلی رسید و این بزرگ مردان کوچک از ایثار، شجاعت و شهادت دست بر نداشتند و عرصه را برای تاختن دشمن تنگ کردند تا خاک وطن را حفظ کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با یادآوری ایثار و فداکاری نوجوان دانش آموز «علی لندی»، از این شهید به عنوان نمادی از فرهنگ پذیری ایثار و از جان گذشتگی یاد کرد و خاطرنشان کرد: بعد از فداکاری های شهدای مدافع حرم، شاهد همان روحیه در ایثار و فداکاری این شهید بزرگوار بودیم.

مرتضوی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲هزار دانش‌آموز از خانواده های شاهد و ایثارگر در ۳۹ آموزشگاه شاهد در شهرستان‌های استان تهران در حال تحصیل هستند، بیان داشت: حفظ دستاوردهای ارزشی و فرهنگی دفاع مقدس و حرکت در مسیر آرمان‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از اولویت‌های امروز کشور است و دانش‌آموزان باید از پیشگامان فرهنگی در این عرصه باشند.

در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدای فرهنگی و دانش آموزان برتر در عرصه های علمی و فرهنگی تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور