نخستین نیروگاه خورشیدی 10 کیلو واتی در جنوب تهران احداث می‌شود


نخستین نیروگاه خورشیدی 10 کیلو واتی در جنوب تهران احداث می‌شود

ایران اکونومیست- شهردار منطقه 19 تهران اعلام کرد: عملیات احداث نخستیم نیروگاه خورشیدی 10 کیلو واتی برای اولین بار در منطقه جنوبی تهران اجرایی می‌شود.

نخستین نیروگاه خورشیدی 10 کیلو واتی در جنوب تهران احداث می‌شود

سید مهدی هدایت روز چهارشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته ملی هوای پاک که در سالن استاد شهریار بوستان ولایت برگزار شد به خبرنگاران گفت: بزودی عملیات نخستین نیروگاه خورشیدی در این منطقه تهران آغاز خواهد شد که با احداث این نیروگاه می توانیم انرژی تولید شده از منبع خورشید را در تأسیسات شهرداری منطقه ۱۹ به کار بگیریم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این منطقه جنوبی تهران در کاهش آلودگی هوا نیز افزود: توجه به موضوع معاینه فنی، مدیریت پسماند، هدایت آب های سطحی و همچنین احداث مرکز بازیافت لاستیک های فرسوده انجام شده است.

هدایت اضافه کرد: همچنین نخستین کارواش نانو نیز در ماه های گذشته در این منطقه مورد بهره برداری رسیده که در این کارواش نیز شاهد حداقل مصرف آب هستیم.

شهرداری تهران نگاه ویژه به موضوع آلودگی هوا دارد

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه شهرداری نگاه ویژه ای به موضوع آلودگی هوا و ترافیک دارد گفت: در بودجه سال آینده نگاه ویژه ای به این موضوعات مهم شهری شده و شاهد تحول در مناطق مختلف تهران خواهیم بود اما برای کاهش هوا تهران نیازمند مشارکت همه دستگاه های مربوطه است.

به گفته وی، موضوع آلودگی هوا و ترافیک در شهر تهران از اصلی ترین معضلات این شهر قلمداد می شود به شکلی که شهردار تهران نیز در تقدیم لایحه بودجه به شورای شهر تهران به این ۲ موضوع به صورت ویژه پرداخته است.

نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلو واتی در جنوب تهران احداث می‌شود

هدایت ادامه داد: شهرداری تهران به ویژه منطقه ۱۹ در حوزه هوای پاک برقی کردن موتورسیکلت ها و استفاده از سوخت های غیرفسیلی به ویژه در تأسیسات شهرداری تهران را دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۱۹ با داشتن بزرگترین بوستان تهران به مساحت ۳۰۰ هکتار برنامه های مختلفی را در حوزه هوای پاک به ویژه در قالب آموزش های شهروندی پیش بینی کرده است.

به گفته شهردار منطقه ۱۹، به مناسبت ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک امروز (چهارشنبه) با حضور جمعی از دوستداران محیط زیست ویژه برنامه های مختلفی در بوستان ولایت برگزار شد که در این ویژه برنامه تلاش داریم شهروندان را در کنار خود در زمینه نگه داشت شهر و به نوعی شهروندان را دوستدار محیط زیست تبدیل کنیم.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود.

منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی است.

منطقه ۱۹ دارای پنج ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجرپزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان های شاخص در این منطقه است.

ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر