زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار منطقی ما با قوانین طبیعت است


زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار منطقی ما با قوانین طبیعت است

مدیرعامل انجمن پیشگامان سبز گفت: زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار منطقی ما با قوانین طبیعت است.

محمدحسین نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هوای پاک را نمی‌توان خرید اما می‌توان ساخت و زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار منطقی ما با قوانین طبیعت است.

وی تصریح کرد: از بین رفتن هر بوته سبز، زمینه‌ساز مرگ انسان‌ها بوده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و گسترش فضای سبز، مدیریت مواد دورریز (زباله) مؤثرترین راهکار کاهش آلودگی هواست.

مدیرعامل انجمن پیشگامان سبز خاطرنشان کرد: آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای، باعث تخریب لایه ازون و زمینه شکل‌گیری بحران‌های زیست‌محیطی است.

نصیری اضافه کرد: الان فصل کاشت بذر گونه‌های گیاهی بومی است در گذرمان به طبیعت یا روزی به این کار اختصاص دهیم، زیرا درخت اکسیژن، آب، غذا و...زندگی ماست.

وی بیان کرد: در آلودگی هوا اثرانگشت یکایک ما بر روی هوا و آسمان محل زندگی ما وجود دارد. اکنون کلان‌شهرهای کشور را گرفتار هوای آلوده و خطرناکی کرده که بلای جان و روح ساکنان آن شده است.

مدیرعامل انجمن پیشگامان سبز ادامه داد: به ازای هر یک دلار هزینه برای کاهش آلودگی هوا، ‌۳۰ دلار بازگشت هزینه وجود دارد، آلودگی هوا هرساله میلیاردها تومان خسارت اقتصادی به کشور وارد و پیامدهای اقتصادی آن متوجه تک‌تک افراد جامعه است که هنوز عامه مردم و حتی متولیان متوجه این ضرر اقتصادی نیستند.

نصیری عنوان کرد: هوا نیاز اولیه برای زنده ماند موجودات زنده خشکی زی است که در اقیانوسی از آن شناوریم، بدون هوا فقط ۳ تا ۵ دقیقه قادر به زندگی هستیم و ۵۸ درصد انرژی بدن ما از هواست.

وی اظهار کرد: درون زیباترین، شیک‌ترین خانه آلودگی چهار برابر بیرون است پس هر عاملی که موجب آلودگی هوا می‌شود باید از آن خودداری کنیم.

مدیرعامل انجمن پیشگامان سبز تصریح کرد: در صنعتی شدن مناطق خود حساس باشیم هر صنعت وجودش در منطقه به چه قیمتی!

نصیری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم هوای پاک داشته باشیم، هم نیاز است مسئولان شناخت و تعهد داشته باشند و هم مردم لذا برای تحقق شعار زیبای روز ملی هوای پاک که تأکید بر این مهم داشته است.

وی اضافه کرد: هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی باهم هوای پاک را، پاک نگه‌داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل