معاون وزیر بهداشت: برای تحقیقات کمبود بودجه نداریم


معاون وزیر بهداشت: برای تحقیقات کمبود بودجه نداریم

مشهد- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: محدودیت منابع و بودجه تحقیقاتی در کشور نداریم آنچه که هست کمبود مدیریت در تحقیقات و بودجه است.

یونس پناهی روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کمتر به سمت تحقیقات کاربردی برای حل مشکلات حوزه سلامت رفته ایم در حالی که پژوهشی ارزشمند است که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

وی ادامه داد: در برنامه تحولی که در دست داریم در کوتاه مدت یک ساله، میان مدت ۲ ساله و بلند مدت چهار ساله تحقیقات پاسخگو، نیازمحور و فناورانه دانشگاهها را کمک می‌کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان این که تحقیقات پاسخگو به معنی دسترسی به دانشی است که ثروت آفرینی کند افزود: تمام هزینه های تحقیقاتی که ثروت آفرینی کند و جلوی خروج ارز را بگیرد پرداخت می‌کنیم.

پناهی افزود: مراکز تحقیقاتی ما باید حتما جوانگرا شود و ظرفیت جذب و به کارگیری نخبگانی که پرورش دادند را داشته باشند همچنین دانشگاه های ما باید به سمت کارآفرینی بروند و دانشگاه، اجتماعی شود و نیازهای اجتماع را رفع کند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزء دانشگاههای پیشرو نسل سه است که در آن بین تولید دانش با ایجاد شرکتهای دانش بنیان و پارک علم و فناوری و جذب نخبگان فاصله کمی وجود دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این جشنواره گفت: بودجه مراکز تحقیقات و پژوهشی این دانشگاه فقط هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است درحالی که دانشگاه تهران ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر بودجه می‌گیرد با این وجود معتقد هستیم با همت اساتید می‌توانیم طی چهار سال رقابت خیلی خوبی با دیگر دانشگاهها داشته باشیم.

دکتر مجید غیور مبرهن افزود: طی ۶ ماه آینده ۱۰ هزار متر مربع به فضای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه خواهد شد.

وی با بیان این که برای دانشکده دندانپزشکی نیز راه اندازی پژوهشکده علوم دندانی را در نظر داریم ادامه داد: پژوهشگران و دانشجویان پرتوان در عرصه تحقیقات را با تمام توان حمایت می‌کنیم و در حال حاضر پرداختیهای ما تقریبا به روز است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بین‌المللی سازی و ارتباطات بین‌المللی و بازدید از دانشگاههای دیگر کشورها را نیز در نظر داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این جشنواره گفت: تحقیق و پژوهش از جمله موضوعات اولویت دار هر کشور است.
دکتر محمدعلی کیانی با بیان این که باید به سمت پژوهش کاربردی برویم افزود: باید در میدان عمل تحقیقات ما برای سلامت مردم و جامعه مفید و اثرگذار باشد.

جشنواره تجلیل از فناوران و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تالار دانشجوی دانشکده پزشکی مشهد برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا