نرگس‌زار حمیدیه سه ساله شد


نرگس‌زار حمیدیه سه ساله شد

اهواز - ایرنا - مسوول اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان حمیدیه گفت: کشت گل نرگس علاوه بر شهرستان بهبهان به مدت سه سال است که در شهرستان حمیدیه نیز کشت می‌شود.

حسن بهداد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۵۰ سال است که در منطقه شبیشه شهرستان حمیدیه کشت انواع گل انجام می‌شود اما کشت گل نرگس به مدت سه سال است که در این شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته بالغ بر ۲۰ هکتار از این منطقه برای کشت گل استفاده می‌شد که این سطح اکنون به ۱۲ هکتار کاهش یافته است، گفت: گل هایی که در این منطقه کشت می‌شود در بازار گل تهران به فروش می‌رسد.

بهداد بیان کرد: برای عرضه گل های حمیدیه غرفه‌ای در بازار گل تهران در نظر گرفته شده است و این گل‌ها کمتر در بازار خوزستان و یا اهواز عرضه می‌شوند.

وی ادامه داد: از ۱۲ هکتاری که برای کشت گل در حمیدیه استفاده می شود یک هکتار برای کشت گل نرگس اختصاص یافته است.

وی افزود: گل نرگس حمیدیه با توجه به شرایط خاک و اقلیم منطقه، دیرتر از گل نرگس شهرستان بهبهان برداشت می‌شود و تفاوت هایی با گل نرگس بهبهان، از جمله رایحه بسیار و ماندگاری آن دارد.

بهداد با بیان اینکه در شهرستان حمیدیه گل‌های سنبل، آفتابگردان، گل خشک و زنبق و نرگس کشت می‌شود، ادامه داد: کشت گل در این شهرستان بین ماه های شهریور تا آبان ماه انجام می شود و برداشت گل نیز از دی ماه تا فروردین سال بعد ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت گل نرگس در شهرستان حمیدیه آغاز شده است بیان کرد: از نیمه بهمن نیز برداشت گل شب بو در این منطقه آغاز می‌شود.

مسوول اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان حمیدیه ادامه داد: در تلاش هستیم تا برند کشت گل شب بو در کشور به شهرستان حمیدیه داده شود تا گردشگران و دوستداران گل آشنایی بیشتری با این منطقه داشته باشند، به همین منظور اوایل اسفند امسال جشنواره گل شب بو را در شهرستان حمیدیه برگزار خواهیم کرد.

کشت گل نرگس در شهرستان حمیدیه کمتر شناخته شده است و بیشتر گل نرگس بهبهان برای مردم معرفی شده است.

منطقه شبیشه شهرستان حمیدیه که مرکز کشت گل این شهرستان است در کیلومتر یک جاده حمیدیه - سوسنگرد قرار دارد.

حمیدیه که پیش از این از توابع اهواز بود در سال ۹۰ به شهرستان مستقل تبدیل شد. حمیدیه حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط