فعالان اقتصادی: حمایت از بخش خصوصی اقتصاد استان کرمانشاه را شکوفا می‌کند


فعالان اقتصادی: حمایت از بخش خصوصی اقتصاد استان کرمانشاه را شکوفا می‌کند

کرمانشاه - ایرنا - جمعی از فعالان اصناف، بازاریان، تجار و صنعتگران در دیدار با استاندار کرمانشاه توجه به بخش خصوصی را باعث شکوفایی و تحول اقتصاد استان دانستند و خواستار حمایت‌های جدی دولت از این بخش‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فعالان اصناف، تجار و صنعتگران استان کرمانشاه در این دیدار که بیش از ۲ ساعت در سالن شهدای دولت استانداری به طول انجامید به بیان نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود پرداخته و ابراز امیدواری کردند حضور استاندار جدید بتواند این مشکلات را به حداقل برساند.

استفاده از ظرفیت تشکل های اقتصادی و بخش خصوصی، توجه به بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان ظرفیتی بزرگ برای اشتغالزایی، اختصاص معافیت های مالیاتی و بیمه ای برای واحدهای صنعتی، حذف مشاغل آلاینده و راه اندازی واحد فراوری از جمله مطالبات جامعه اقتصادی استان از استاندار جدید کرمانشاه بود.

"بهمن امیری مقدم" استاندار کرمانشاه نیز در این دیدار صمیمانه بر استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی به منظور ایجاد رونق اقتصادی و افزایش تولیدات تاکید و ابراز امیدواری کرد با کمک فعالان این بخش شاهد رونق و توسعه ای پایدار در استان باشیم.

فعالان اقتصادی: حمایت از بخش خصوصی اقتصاد استان کرمانشاه را شکوفا می‌کند

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی رمز موفقیت مدیران دولتی

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در این دیدار با برشمردن قابلیت‌ها و توانمندی های استان، استفاده از بخش خصوصی را رمز موفقیت مدیران دولتی برشمرد و گفت: هر زمان که توجه لازم به این حوزه صورت گرفته است شاهد پیشبرد بهتر امور و وضعیت بهتر اقتصادی بوده ایم.

«کیوان کاشفی» با اشاره به تضعیف بخش خصوصی طی سالیان اخیر به دنبال شرایط تحریمی و مشکلات دیگر، یادآوری کرد: با این وجود اقتصاد همچنان قلب تپنده کشور و استانمان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در استان برخی ویژگی ها وجود دارد که اگر به درستی از آن ها استفاده کنیم تبدیل به پتانسیل می شود، گفت: یکی از این ویژگی ها در بخش صنایع است که اگر توسعه پیدا کرده و تقویت شوند در رشد اقتصادی استان بسیار اثرگذار خواهند بود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: برخورداری از منطقه آزاد در قصرشیرین و منطقه ویژه اقتصادی در اسلام آبادغرب و استفاده بهینه از سامانه گرمسیری می تواند به سکوی پرتابی برای رونق استان تبدیل شود.

کاشفی همچنین با اشاره به توانمندی استان در حوزه تجارت خارجی و صادرات سالانه ۲.۵ تا ۳ میلیارد دلار محصولات از مرزهای استان، خواستار تقویت این حوزه شد و گفت: خوشبختانه تشکل های اقتصادی خوب و متحدی در استان داریم که اگر از توانمندی ها آنان استفاده شود ثمرات خوبی برای استان خواهد داشت.

وی در پایان به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان نیز اشاره کرد و گفت: در این شورا مباحث کارشناسی بسیار خوبی مطرح می شود که در نهایت منجر به بهبود فضای کسب و کار در استان می شود و در همین راستا انتظار می رود با حضور استاندار جدید شاهد تقویت این شورا باشیم.

فعالان اقتصادی: حمایت از بخش خصوصی اقتصاد استان کرمانشاه را شکوفا می‌کند

۱۵۵ واحد راکد در استان وجود دارد

رئیس خانه صنعت و معدن استان نیز در این نشست از وجود ۸۵۵ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری خبر داد و گفت: ۷۰۰ واحد از این تعداد فعال و نیمه فعال و ۱۵۵ واحد نیز راکد یا در تملک بانک ها است.

«جهانبخش شکری» با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با درایت مسوولان و خصوصا استاندار کرمانشاه شاهد فعالیت دوباره واحدهای تولیدی باشیم، گفت: این واحدها با فعالیت خود می توانند هم باعث اشتغالزایی و هم افزایش تولیدات شوند.

وی در عین حال از صدور یک هزار و ۲۵۰ جواز تاسیس توسط خانه صنعت و معدن طی سال جاری خبر داد و گفت: ظرفیت اشتغالزایی واحدهای صنعتی و معدنی استان که ۳۰ هزار نفر برآورد شده در صورت توجه بیشتر قابلیت می تواند تا ۴۵ و حتی ۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه ادامه داد: در شرایط کنونی تخصیص معافیت های مالیاتی و بیمه ای و همچنین تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی را اقدام بسیار خوبی برای افزایش تولیدات و کمک به آن ها دانست.

شکری در پایان جذب سرمایه گذار را برای رشد اقتصاد استان ضروری برشمرد و گفت: برای حضور آن ها باید در استان جذابیت ایجاد کنیم و تا جایی که ممکن است قوانین سخت و دست و پا گیر را حذف کنیم.

فعالان اقتصادی: حمایت از بخش خصوصی اقتصاد استان کرمانشاه را شکوفا می‌کند

وجود هشت هزار مشاغل مزاحم در کرمانشاه

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز از وجود هفت تا هشت هزار مشاغل مزاحم در مرکز استان خبر داد و گفت: اگر این مشاغل جمع آوری شوند راه برای اشتغال حدود ۲۴ هزار نفر باز می شود.

«حسین بیات» با اشاره به فعالیت ۷۰ هزار واحد صنفی در استان، گفت: ۴۰ هزار واحد از این تعداد در شهر کرمانشاه فعالیت می کنند.

وی همچنین با اشاره به گستردگی خدمات ارائه شده از سوی اصناف، گفت: آن ها همیشه پای کار بوده اند و بهترین تعامل را با مسئولان و مردم داشته اند.

نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به ضررهای فراوانی که به صاحبان واحدهای صنفی و بازاریان در دوران شیوع کرونا وارد شد، گفت: انتظار می رود مسئولان امر و خصوصا استاندار حمایت های لازم را از این قشر به عمل آورد.

بیات در پایان گفت: بخش زیادی از همکاران ما در اصناف مشکلاتی با اداره دارایی دارند که انتظار می رود برای حمایت از این قشر زحمتکش اقدامات مقتضی برای رفع این مشکلات صورت گیرد.

فعالان اقتصادی: حمایت از بخش خصوصی اقتصاد استان کرمانشاه را شکوفا می‌کند

۱۲ تن مواد معدنی در استان کرمانشاه استخراج می شود

«محمدعارف ابراهیمی» رئیس خانه معدن کرمانشاه هم با اشاره به وجود بیش از یک میلیارد تن ماده معدنی در استان، گفت: ۱۲ تن از این مقدار در حال استخراج است.

وی همچنین با اشاره به شناسایی ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور، گفت: این تعداد در استان کرمانشاه به ۲۰ نوع می رسد.

ابراهیمی از صدور ۲۲۲ پروانه بهره برداری مواد معدنی در استان هم خبر داد و گفت: ۸۴ پروانه دیگر هم به زودی صادر خواهد شد.

رئیس خانه معدن کرمانشاه، سنگ تزئینی هرسین، منگنز و قیر طبیعی را از مهمترین مواد معدنی استان برشمرد و گفت: سنگ تزئینی هرسین یک برند جهانی محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۲۸ معدن قیرطبیعی در گیلانغرب، نفت شهر و سومار، گفت: بزرگترین مشکل استان در این حوزه نبود واحد فراوری قیر طبیعی است که راه اندازی این واحد می تواند کمک زیادی به اقتصاد استان کند.

ابراهیمی در پایان به برخی مشکلات معدنکاران نیز اشاره کرد و گفت: وجود معارضین محلی، نبود تسهیلات و مشکلات نقدینگی از جمله آن هاست که امیدوارم با درایت استاندار مرتفع شود.

فعالان اقتصادی: حمایت از بخش خصوصی اقتصاد استان کرمانشاه را شکوفا می‌کند

دولت و بخش خصوصی مکمل یکدیگر برای ایجاد رونق اقتصادی هستند

استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی مکمل یکدیگر برای ایجاد رونق اقتصادی هستند، گفت: در استان تلاش می کنیم با افزایش تعامل موجود شرایط برای این موضوع فراهم شود.

«بهمن امیری مقدم» افزود: قطعا امروز یکی از روزهای خوب کرمانشاه خواهد بود چرا که همه حاضران در این نشست هدفشان سربلندی استان و شکوفایی اقتصادی این دیار است.

وی با بیان اینکه نباید چهره بدی از کرمانشاه ترسیم و اینگونه وانمود و به خود القا کنیم در همه شاخص‌های منفی در ردیف استان های اول کشور قرار داریم، گفت: اگر این طرز فکر نادرست و اشتباه جابیفتد دیگر هیچ سرمایه گذاری حاضر نخواهد بود در این دیار سرمایه گذاری کند.

امیری مقدم با بیان اینکه کرمانشاه همواره در صنعت و اصناف کشور صاحب جایگاه بوده است، گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا به جایگاه اصلی و واقعی خود برگردیم.

مدیر ارشد استان با اشاره به عقب‌افتادگی های کرمانشاه و مشکلات اقتصادی که گریبانگیر آن است، گفت: افزایش کار و تولیدات از سوی بخش خصوصی باعث ایجاد اشتغال می شود که البته ما به عنوان بخش دولتی باید بتوانیم ابتدا شرایط لازم را فراهم کنیم.

وی با اشاره به مشکلات فراوان مردم کرمانشاه، گفت: این مردم لایق بهترین خدمات هستند و ما در بخش های دولتی و خصوصی باید دست به دست هم داده و قدم های موثری برای رفع این مشکلات و بهبود وضعیت معیشتی شهروندان استان برداریم.

امیری مقدم در پایان تاکید کرد: به فضل الهی و با کمک بخش خصوصی به زودی شاهد تحولاتی در استان خواهیم بود، تحولی که حتی می تواند الگوی دیگر استان ها قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403