اجرای برنامه دهه فجر با محوریت مساجد تاثیرگذاری بیشتری دارد


اجرای برنامه دهه فجر با محوریت مساجد تاثیرگذاری بیشتری دارد

بندرعباس- ایرنا- رییس حوزه هنری هرمزگان با اشاره به نقش مساجد در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب، گفت: برنامه های دهه فجر با محوریت مساجد می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سعید عبدلی زاده روز چهارشنبه در نخستین نشست کمیته های مساجد و فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب هرمزگان از مساجد فاطمیه و کوفه و همچنین پارک شهدا در بندرعباس به عنوان پایگاه های اصلی مبارزان انقلاب در شهر بندرعباس یاد کرد و افزود: المان های ویژه انقلاب باید در کنار این مساجد و پارک ساخته شود.

وی با یادآوری اینکه طی دو سال گذشته همه برنامه ها تحت تاثیر شیوع کرونا بود، بیان داشت: امسال تا حدودی فضا برای برگزاری برنامه های حضوری مطلوب تر است و باید از این فرصت جهت تبیین دستاوردهای انقلاب استفاده شود.

رییس حوزه هنری هرمزگان در ادامه با اشاره به تاثیر کرونا بر تولیدات فرهنگی هنری، افزود: در حوزه کتاب علی رغم تلاش‌های فراوان نتوانستیم به جز یک اثر فاخر در زمینه ثبت خاطرات بانوان انقلابی هرمزگان، تولیدات خوبی داشته باشیم.

عبدلی زاده در معرفی کتاب «ما هم بودیم »(انقلاب اسلامی به روایت زنان هرمزگان)، عنوان کرد: در این اثر،۳۰ نفر از زنان‌ استان هرمزگان که ۱۷ نفر از آنان همسران مبارزان انقلاب و ۱۳ نفر نیز از زنان مبارز انقلاب در هرمزگان هستند تاریخ شفاهی نقش هرمزگان در انقلاب را روایت کرده اند.

وی بر فراهم کردن زمینه برای مطالعه این اثر توسط عموم مردم ازجمله هرمزگانی ها تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی پویش برای فروش این اثر، توزیع آن بین ائمه جمعه و جماعت جهت استفاده از مطالب آن در سخنرانی ها و همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی از جمله راهکارهای آشنایی جامعه با این اثر فاخر است.
رییس حوزه هنری در ادامه با اشاره به اینکه گنجینه ای ارزشمند از آرشیو انقلاب در منازل مجاهدین انقلاب وجود دارد، افزود: با اعتمادسازی می توان به این گنجینه ها دسترسی پیدا کرد و یکی از مراکزی که می تواند در جمع‌آوری این آثار موفق عمل کند مساجد است.

عبدلی زاده در پایان با تاکید بر ضرورت احیا سرود در مساجد بندرعباس، خاطرنشان کرد: حوزه هنری این آمادگی را دارد که در صورت وجود ظرفیت های لازم در مساجد، دوره های آموزش تئاتر و سرود ویژه بچه های مسجدی را برگزار کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها