ورود و خروج کامیون ها در بندرشهید رجایی ازطریق سامانه رصد می شود


ورود و خروج کامیون ها در بندرشهید رجایی ازطریق سامانه رصد می شود

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت:بندر شهید رجایی به عنوان یک بندر تجاری و شریان حیاتی کشور بوده که ورود و خروج کامیون ها در بندرشهید رجایی ازطریق سامانه (دستگاه کنترل تردد) Access Control رصد می شود.

مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرو معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر جلوگیری و ممانعت از ورود کامیون های بدون گواهینامه و معاینه فنی که به هر شکل سلامت و ایمنی مردم را در بندر تهدید می کند، تاکید کرد.

وی با اشاره به نوع فعالیت بنادر و گمرکات در گستره ملی و بین المللی ونقش آن ها در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی خاطرنشان کرد: اگر خدمات این دستگاه ها به هرشکل دچار وقفه و اختلال شود نارضایتی عمومی را ایجاد خواهد کرد، لذا دستگاه قضا به منظور تسهیل در امور و برطرف کرد مشکلات و چالش های پیش روی همچون گذشته با تعامل، هماهنگی، ارتباط و سرکشی پی در پی نسبت به رفع این موضوع ها اقدام خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین به آمادگی دستگاه قضا برای تشکیل کارگروه های تخصصی جهت رفع موضوع های فنی مرتبط با حوزه دریا و بندر اشاره کرد واظهارداشت: موضوع های داخلی و بین المللی و همچنین مباحث آموزشی دستگاه قضا آمادگی ورود و هرگونه همکاری را دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف کارگاه های شناورسازی غیرمجاز که در استان فعالیت می کنند، گفت: برخی از این کارگاه ها پرونده های قضایی دارند و در صورتی نسبت به دریافت مجوز لازم و طی نمودن فرایند قانونی، اسنادی و آموزشی اقدام نمایند؛ هرگونه همکاری از سوی این اداره کل صورت خواهد گرفت.

علی رضا کرجی ران، به آلودگی نفتی و خسارات وارده بر زیست بوم دریا نیز اشاره کرد و بیان داشت: آنچه مسلم است جرایم دریافتی از حیث آلودگی نفتی نه بازدارنده و نه متناسب با خسارات وارده بر اکوسیستم آبی است لذا ضرورت تشکیل یک دادگاه تخصصی برای رفع این مطالبه همگانی با بهرگیری از دانش متخصان و اهالی فن پیشنهاد می شود.

کرجی ران از ورود اداره کل بازرسی نهاد رییس جمهور و وزارت راه و شهرسازی جهت تسهیل در خروج اموال تملیکی بیان داشت: در حاشیه سفر رییس جمهور به استان نشستی با مدیرکل بازرسی نهاد رییس جمهور برگزار شد که یکی از مسائل مطرح شده، سرعت بخشی در روند خروج کالاهای متروکه از بندر بود که برای انجام این مهم از سوی بازرسی نهاد مدت زمانی تعیین شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اشرافیت و آشنایی کارکنان فعال در حوزه دریایی و بندری با قوانین و مقررات قضایی را بسیار موثر و مهم ارزیابی کرد و خواهان تشکیل دوره های آموزشی قضایی با بهره‌گیری از دانش و تخصص قضات برجسته دستگاه عدلیه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی