قاچاق سوخت و توجه جدی به مشاغل جایگزین درهرمزگان


قاچاق سوخت و توجه جدی به مشاغل جایگزین درهرمزگان

بندرعباس- ایرنا- در سفر 23 دیماه جاری و درچهارهمین سفر استانی رییس جمهور اعضای هیات دولت به هرمزگان،چاره اندیشی در خصوص قاچاق سوخت، یکی از مطالبات جدی مسوولان استان از رییس جمهور بود که آیت الله رییسی هم در نشست با نخبگان و شورای اداری برحل این معضل تاکید فراوان داشت.

به گزارش ایرنا، قاچاق سوخت یکی معضل ها و چالش های اصلی در استان مرزی و ساحلی هرمزگان است که به واسطه بیکاری، ارزانی قیمت و همچنین وسوسه برانگیز بودن چندین برابری درآمد آن نسبت به دیگر مشاغل؛ مردم و بویژه جوانان و نوجوانان این استان را با خود همراه کرده و حیات آن ها را به خطرانداخته است.

استفاده از خودروهای شوتی، تانکرهای سوخت کوچک در وانت بارها، خط انتقال از خشکی تا عمق دریا، قایق های تندرو و همچنین مَشک های ماری حامل سوخت در دریا (محفظه های پلاستیکی سوخت) از جمله شگردهای قاچاقچیان سوخت بوده که تجارب کاذب سوخت در این استان را سرعت بخشیده است.

بواسطه درآمد آنی و چندین برابری درحال حاضر قاچاق سوخت به صدر مشاغل قاچاق در هرمزگان تبدیل شده است و بیشتر افراد بیکار و حتی کسانی هم که به کار مشغول هستند، به سمت این پدیده نامطلوب کشیده شده اند که بسیارسخت و خطرناک است.

این افراد با خطرپذیری و حتی تا مرحله از دست دادن جان خود برای درآمد گزاف از این راه، همه واقعیت تلخ زندگی خود را پشت سرگذاشته و به این شغل کاذب روی آورده اند؛ به طوری که اکنون قشر دانش آموز هم بعضا به این سمت کشانده شده اند.

از سوی دیگر راه ها و خلاهای قانونی زیادی وجود دارد که افراد به راحتی اقدام به خرید گازوییل از جایگاه های سوخت، تانکرها و محل های توزیع می کنند و با شگردهای خاصی آن ها را به کشتی ها در دریا می رسانند تا با چندین برابر قیمت فعلی به فروش برسانند.

با رواج قاچاق سوخت و کشیده شدن جوانان و نوجوانان به این سمت، جاده های هرمزگان بویژه شرق استان ناامن شده است و روزانه شاهد حوادث ناگواری از این دست با انفجار خودرو، آتش سوزی و یا کشته شدن افراد هستیم.

البته به منظور صیانت از این منبع ملی؛ دستگاه قضایی، نیروهای نظامی و انتظامی، مرزداران پایگاه‌های دریابانی و شورای تامین استان هرمزگان به صورت شبانه روزی به مبارزه بی امان با پدیده قاچاق سوخت و ناامن کردن راه های جاده ای و دریا برای قاچاقچیان مشغول هستند اما همچنیان از این خطوط برای قاچاق سوخت استفاده می شود.

این امر نشان دهنده اینست که تاکنون طرح هایی که بتواند این طیف از بیکاران را جذب کار کند در استان هرمزگان اجرایی نشده است لذا توجیه این افراد نبود شغل و درآمد است که برای گذراندن زندگی و امرار معاش مجبور به این کار شده اند.

راه اندازی بانکرینگ سوخت درسال های اخیر(سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس)، و همچنین تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با قاچاق سوخت درهرمزگان نیز از جمله مواردی است که تا حدی از قاچاق سوخت در استان جلوگیری کرده است اما نیاز است به منظور صیانت از منابع ملی، مقابله با قاچاق سوخت با جدیت پیگیری شود.

قاچاق سوخت و توجه جدی به مشاغل جایگزین درهرمزگان

مبارزه با قاچاق سوخت نیازمند مدیریت همه ‌جانبه

قاچاق سوخت یکی از پدیده هایی است که هرمزگان را بدنام کرده است و مبارزه با این پدیده شوم نیازمند ریشه یابی و مدیریت صحیح همه جانبه از سوی مسوولان اجرایی و امنیتی استان و کشور است.

نماینده ولی فقیه‌ درهرمزگان اخیرا در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس بر توجه جدی به ریشه یابی و مدیریت مساله قاچاق سوخت در استان تاکید کرد و گفت: قاچاق سوخت امروز به عنوان زخم کهنه دامن گیر کشور شده است که بخشی از آن محصول فقر و بیکاری است، اما مهم‌ترین مساله قاچاق سوخت به تفاوت قیمت‌ها در داخل و خارج از کشور برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده اظهارداشت: در این پدیده شوم متاسفانه سرمایه این ملت که با زحمت تبدیل به فرآورده می‌شود، توسط گروه‌های مختلف و بعضا سودجویان با قیمت گزاف به کشتی‌های غول پیکرغربی فروخته می‌شود.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: درحالی که ۸۰ درصد شهرهای آباد دنیا را شهرهای ساحلی تشکیل می‌دهند، اما متاسفانه در سواحل استان‌های جنوبی ایران از جمله هرمزگان ما با پدیده شوم قاچاق سوخت مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه نیروهای انتظامی و دادگستری یادآورشد: اختلالی که در چرخه سوخت کشور ایجاد می‌شود به مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه آسیب‌های جدی وارد می‌کند لذا مسوولان اعم از مجلس شورای اسلامی، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید فکراساسی برای مبارزه با قاچاق سوخت کنند.

وی اضافه کرد: برای اینکه ساحل ‌نشینان و جوانان به قاچاق روی نیاورند و همچنین در راستای توجه به اشتغال جوانان به ویژه ساحل نشینان مساله مدیریت سوخت و ضرورت آبادانی شهرهای ساحلی باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

مشاغل کاذب تحصیل دانش آموزان سیریک را تحت تاثیر قرار داده است

مشاغل کاذب و قاچاق کالا و سوخت بسیار جذابیت دارد و حتی تحصیل دانش آموزان هرمزگانی از جمله شهرستان سیریک را تحت تاثیر قرار داده است.

امام جمعه سیریک گفت: متاسفانه معلمان، برخی از دانش آموزان را از قایق قاچاق پیاده کرده تا در امتحان شرکت کنند که این نشانه تاثیر این پدیده بر آموزش رسمی دانش آموزان است.

حجت الاسلام محسن سالاری دراین راستا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه روالی در سیریک به ‌وجود آمده است که اکنون حتی افراد با مدرک دیپلم نیز در برخی مناطق وجود ندارد و چند سال دیگر باید دنبال افراد دیپلمه بگردیم.

وی به نقش آموزش‌های مهارتی در جلوگیری از اشتغال کاذب و جلوگیری از قاچاق کالا و سوخت پرداخت و گفت: افراد را وقتی می‌توان از اشتغال به مشاغل کاذب که خطرناک هستند نهی کرد که گزینه جایگزینی برای آن داشت.

امام جمعه سیریک اضافه کرد:‌ سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در این خصوص بسیار اهمیت دارد و اشتغال به کاری که فرد مهارت آن را فرا گرفته بهترین جایگزین برای مشاغل کاذب که ناامنی‌هایی دارند است که این ناامنی و خطرهایی که در مشاغل کاذب وجود دارد را هم ندارد اما نکته‌هایی وجود دارد.

وی گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید ناهماهنگی‌هایی بین اداره‌های مختلف دولتی مسوول حوزه اشتغال به هماهنگی تبدیل شود و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری می‌تواند یکی روش‌های مفید برای این مساله باشد.

تشکیل قرارگاه عملیاتی شیوه ای جدید برای مبارزه با قاچاق سوخت در هرمزگان

باتوجه به اینکه قاچاق سوخت در هرمزگان شتاب گرفته است لذا از شهریوماه امسال رییس کل دادگستری استان که در آن زمان سمت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان را داشت، از تشکیل قرارگاه علمیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت به عنوان شیوه ای جدید برای مبارزه با این پدیده ناامن اقتصادی در این استان مرزی و ساحلی خبر داد.

قرارگاه عملیاتی، پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در استان هرمزگان، متشکل از نیروی انتظامی، مرزبانی، اداره کل اطلاعات، اداره کل تعزیرات حکومتی، نیروی دریایی سپاه، سپاه امام سجاد (ع)، نیروی دریایی ارتش، فرمانداری شهرستان بندرعباس، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل بنادر و دریانوردی و سایر اداره ها و ارگان‌ها در صورت لزوم است.

مجتبی قهرمانی در این باره اظهارداشت: با تمرکز اقدام هایی در قالب یک قرارگاه مشترک به منظور مدیریت صحیح و سامان دهی عرضه سوخت و کنترل هوشمند مصرف، مقابله با پدیده قاچاق سوخت امکان پذیر است.

قهرمانی در خصوص نحوه ی برخورد با خودروهای سواری، موتورسیکلت‌ها و تانکرهای فعال در قاچاق سوخت نیز خاطرنشان کرد: این وسائط نقلیه که بیشتر بدون پلاک یا با پلاک مخدوش یا بدون صندلی، دارای تغییر وضعیت و انحراف مسیر یا دستکاری در GPS تردد می‌کنند، در هر نقطه‌ای که مشاهده شوند باید سریع توقیف و به پارکینگ منتقل شوند.

وی یادآورشد: تشکیل قرارگاه عملیاتی و مقابله با قاچاق سوخت باعث شده است دراین زمان مصرف سوخت روزانه استان، ۱۱ درصد کاهش یابد.

قاچاق سوخت و توجه جدی به مشاغل جایگزین درهرمزگان

برخورد جدی با قاچاق سوخت صورت گیرد

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین در روزهای اخیر در دیدار با فرمانده و مسوولان ارشد انتظامی استان بر لزوم اجرای دقیق وظایف ضابطین و دستگاه های اجرایی متولی جهت برخورد جدی با فساد ایجاد شده در حوزه قاچاق سوخت تاکید کرد و گفت: همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی زمینه‌ساز ارتقای امنیت و آرامش جامعه است.

قهرمانی در این دیدار با اشاره به اینکه همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی زمینه‌ساز ارتقای امنیت و آرامش است، افزود: این مهم به عنوان یک اعتقاد درونی نهادینه شده است و نتیجه آن خدمت گذاری مطلوب به مردم و برقراری نظم و امنیت پایدار در سطح جامعه می باشد.

وی طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ارتقای ناجا به «فرماندهی کل» را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: حجم بالای ارتباط بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی موید این است که پلیس و دستگاه قضا در اجرای قانون، مکمل یکدیگر هستند.

رییس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه کاهش خطاها و حفظ سلامت دستگاه انتظامی را حائز اهمیت دانست و افزود: اقتدار نیروی انتظامی به واسطه ﺍﺟﺮﺍی ﻣاﻣﻮﺭﻳﺖ ﻫﺎﻯ ﺣﺴﺎﺱ ﻭ ﻣﺘﻨﻮﻉ بوده که نتیجه مثبت و موفقیت های کوتاه مدت و بلندمدت حاصل شده قابل تحسین است.

وی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه پرونده های مهم در دادگستری کل استان هرمزگان پیشنهاد کرد: به منظور رصد و پایش وضعیت پرونده های مهم که توسط نیروی انتظامی به دستگاه قضایی ارسال می شود و همچنین مدیریت حواشی اینگونه پرونده ها، واحد اداری مشابهی در نیروی انتظامی استان تشکیل شود و ضمن تعامل مشترک، وضعیت پرونده ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

استفاده از ایده های خلاقانه، نوآور و فناوری پایه در راستای حل مسائل و مشکلات دستگاه قضایی و لزوم اجرای دقیق وظایف ضابطین و دستگاه های اجرایی جهت برخورد جدی با فساد ایجاد شده در حوزه قاچاق سوخت، از دیگر بیان های رییس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار با مسوولان ارشد انتظامی استان بود.

قاچاق سوخت و توجه جدی به مشاغل جایگزین درهرمزگان

۳۶۷ متهم به قاچاق سوخت ظرف ۲ ماه در هرمزگان دستگیر شدند

در راستای اجرای قرارگاه مقابله با قاچاق سوخت در هرمزگان در بازه زمانی ابتدای شهریورماه تا پایان آبان ماه امسال، ۱۸۰ فقره پرونده قضایی مربوط به قاچاق سوخت در ۲شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های قاچاق در استان تشکیل شد و ۳۶۷ متهم در همین رابطه دستگیر شدند.

رییس کل دادگستری هرمزگان در ۲۱ آذرماه امسال گفت: یکی از مهم ترین اولویت های دستگاه قضایی به منظور صیانت از منابع ملی، برخورد جدی و بدون اغماض با متخلفان به ویژه قاچاقچیان است و درهمین راستا نیز ۲ شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های قاچاق سوخت و پولشویی در هرمزگان تشکیل شده است.

قهرمانی با اشاره به رصد مستمر و اقدام های ضربتی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت در اقصی نقاط استان هرمزگان، از توقیف تعداد ۶۷ فروند شناور، ۴۵۶ دستگاه خودروی سبک و ۱۳۰ دستگاه کامیون و خودروی سنگین حامل قاچاق سوخت در سه‌ماهه اول شهریورماه تا پایان آبان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش همه نیروها، در این فاصله زمانی بیش از ۶ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروهای انتظامی، مرزبانی و سپاه پاسداران کشف و ضبط شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین در ۲۳ دیماه جاری از متلاشی شدن چهار باند بزرگ سازمان یافته قاچاق سوخت در استان خبر داد که با متلاشی شدن این باندها ۲۰ نفر دستگیر و ۱۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف و ضبط شد.

قهرمانی با اعلام تشریح این خبر به رسانه ها اظهار داشت: ماموران دریابانی هرمزگان در راستای اجرای ماموریت های ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت استان هرمزگان موفق به توقیف شناورهای غیرمجاز حامل سوخت شدند.

وی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان با تعبیه مخزن اضافه در عرشه این شناورها، قصد داشتند محموله های سوخت را به منظور تحویل به مشتریان خود به خارج از حوزه آب‌های سرزمینی ایران منتقل کنند که خوشبختانه با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران، ناکام ماندند.

وی تاکید کرد: با تشکیل قرارگاه و ایجاد تمرکز در اقدام های دستگاه‌های متولی، شاهد کارآمدسازی نظارت‌ها و تشدید برخورد با متخلفان هستیم که این موضوع، سامان‌دهی عرضه سوخت و کنترل هوشمند مصرف در سطح استان را درپی داشته است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم مبارزه بی امان با پدیده قاچاق خاطرنشان کرد: به منظور صیانت از منابع ملی، مقابله با قاچاق سوخت با جدیت پیگیری می شود و دستگاه قضایی با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.

قاچاق سوخت و توجه جدی به مشاغل جایگزین درهرمزگان

بانکرینگ؛ راهی برای جلوگیری از قاچاق سوخت

طرح بانکرینگ سوخت نیز از ۲ دهه گذشته برای عرضه به کشتی های عبوری در خلیج فارس در بندرگاه های شهید رجایی و قشم ایجاد شد تا از قاچاق سوخت جلوگیری شود اما هرچند این روند همچنان ادامه دارد اما سوخت قاچاق در آب های استان بیشتر برای شناورهای متخلف رسانده می شود که ضابطه دریانوردی را رعایت نمی کنند.

خبرنگار ایرنا هرمزگان پیش از این در ۲۲ مهرماه سال گذشته در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که است که کشتی‌هایی که طبق کنوانسیون بین المللی دریانوردی در آب‌های جهانی در حرکت هستند می‌توانند سوخت خود را با قیمت روز از بانکرینگ های سوخت در آب‌های استان دریافت کنند و نیازی به سوخت قاچاق که مشخص نیست با چه ضوابطی تامین و ارسال شده، بهره ببرند.

سوخت در بانکرینگ های سوخت استاندارد و تحت ضوابطی عرضه می‌شود و خطوط کشتیرانی دنیا به صرفه و صلاح خود می‌دانند که ازاین سوخت استفاده کنند، زیرا در آینده با مشکل خرابی موتور مواجه نخواهند شد ولی سوختی که از طریق قاچاق تهیه می‌شود معلوم نیست در طول مسیر چه سرنوشتی داشته است.

شاید یکی از وسوسه‌های استفاده از قاچاق سوخت، ارزان بودن آن نسبت به سوخت در بانکرینگ باشد ولی یک کشتی که می‌خواهد سال‌های متمادی روی آب حرکت کند به نظر عاقلانه نباشد که از سوخت قاچاق که گاه با آب مخلوط شده و چند بار ظرف آن تعویض وتغییر کرده، استقبال کند.

از سوی دیگر این موضوع مطرح می‌شود که سوخت در بانکرینگ به صورت دلار و به روز بوده و یا گاهی به موقع سوخت در بانکرینگ عرضه نمی‌شود و یا همچنین محدودیت برای دریافت سوخت از جمله اینکه کشتی‌ها تا سقفی می‌توانند سوخت دریافت کنند، مطرح باشد.

الله مراد عفیفی پور مدیرکل پیشین بنادر و دریانوردی هرمزگان سرعت‌بخشی به طرح‌های توسعه‌ای مرحله سوم بندر شهید رجایی از جمله حمل ‌ونقل ریلی را یکی از موضوع های مهم صنعت بانکرینگ دانسته است که افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ (سوخت‌رسانی به کشتی‌ها) در منطقه خلیج‌فارس به میزان ۵.۵ میلیون تن در سال برای تحقق بند ب ماده ۴۸ قانون ششم توسعه انجام شده صنعتی سودآور محسوب می‌شود که سهم اصلی این اقدام بر دوش بندر شهید رجایی است.

عفیفی‌پور ادامه داد: توسعه بندر خلیج‌فارس به عنوان بخش نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با توجه به موقعیت راهبردی منطقه خلیج فارس، در راستای ساخت مخازن جدید ذخیره‌سازی و ضرورت ایجاد زیرساخت برای پشتیبانی از تولید فرآورده‌های نفتی پالایشگاه های جدید کشور در حال انجام است.

وی به صراحت گفته است: توسعه بانکرینگ(سوخت‌رسانی به کشتی‌ها)، افزایش سهم بازار و سودآوری سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و افزایش قلمرو حاکمیت اقتصادی ایران در آبراهه‌های بین‌المللی و برقراری توازن در بازار منطقه و اشتغال‌آفرینی از اهداف مهم ساخت و توسعه پایانه بندر خلیج فارس است.

عفیفی‌پور از دیگر اهداف ترسیم شده در این بندرنفتی به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و نقل و انتقال فرآورده نفتی، ارائه خدمات پشتیبانی به شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه تجارت دریایی فرآورده‌های نفتی و امکان ترانزیت و تبادل این محموله‌های تجاری از کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان اشاره کرد.

تاکید رییس جمهور بر جلوگیری از قاچاق سوخت

رییس جمهور کشورمان نیز که روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ در چهاردهمین سفر استانی خود برای بررسی وضعیت هرمزگان به این استان سفر کرده بود، در نشست با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان گفت: امروز یکی از موانع تولید و رونق تولید، مساله قاچاق کالاست، در هرمزگان قاچاق هیچ تناسبی با تولید ندارد و باید جلوی آن گرفته‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی با توجه به اینکه امسال سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی هاست، یادآورشد: اگر بحث از تولید می کنیم و ضرورت رونق تولید مانع قاچاق کالا شود؛ یعنی امروز در هرمزگان قاچاق کالا هیچ تناسبی با تولید و رونق تولید ندارد اگر از دری قاچاق رونق پیدا کرد از دری دیگر تولید کم سو یا بی سو خواهد شد و نباید اجازه داد چنین چیزی اتفاق بیافتد.

وی تصریح کرد: موضوع ته لنجی یا کالایی که ملوانان می آورند نیز باید در هرمزگان ساماندهی شود که هم مرزنشینان این استان و هم کشور سود ببرند و از این کالا استفاده کنند.

وی همچنین در مساله قاچاق سوخت نیز اظهارداشت: اگر کشورهای همجوار نیازمند به این سوخت هستند، باید از طریق دولت ساماندهی شوند تا به نحوی مرزنشینان وآن هایی که در این مناطق هم هستند، بتوانند از آن استفاده کنند.

آیت الله رییسی تاکید کرد: باید بی انضباطی و بی نظمی را نپذیریم ولی آنچه که مورد پذیرش همه ماست مساله انظباط اقتصادی و مالی در صادرات و واردات است و این چارچوب های قابل قبولی است که ما باید نسبت به این قضیه توجه کنیم وی گفت: سازوکار قوی برای توسعه سواحل مکران ایجاد خواهیم کرد که بالادست همه وزارتخانه‌ها قرار بگیرد تا بتوان از ظرفیت‌های این منطقه برای مردم، کشور و منطقه استفاده کرد.

رییس جمهور در بدو ورود به هرمزگان گفت: هرمزگان استانی تجاری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری است و زمینه ها و ظرفیت های بسیار خوبی در این استان و شهر بندرعباس داریم که با وجود این ظرفیت های ارزشمند امروز برخی از نارسایی ها مثل فقر و بیکاری در این منطقه معنا ندارد؛ این ظرفیت ها می تواند در حوزه های مختلف اقتصادی استان از جمله گردشگری و صنعت و معدن فعال شود تا در هرمزگان شاهد فقر و بیکاری نباشیم.

هرچند مبارزه بی امان با پدیده قاچاق سوخت درهرمزگان شدت گرفته است ولی توجه نکردن به هدر رفت سرمایه ملی و قاچاق بدون تامین منافع ملی کشور از یک سو و ساماندهی نشدن سوخت از سوی دیگر موجب شده است که قاچاق سوخت با یک هجمه عظیم در استان به حرکت درآید.

توجه ویژه شورای تامین استان هرمزگان به موضوع قاچاق سوخت و ضرورت ایجاد اشتغال توسط دولت با هدف بهبود معیشت مرزنشینان به منظور کاهش آمار قاچاق از خواسته های اصلی مردم و مسوولان هرمزگان بوده است که در سفر رییس جمهور به استان مورد تاکید قرار گرفت.

از آنجایی که پیامدهای قاچاق وضعیت اقتصادی و حتی فرهنگی، اجتماعی و امنیتی هرمزگان و کشور را مختل کرده است لذا رهبرمعظم انقلاب نیز مبارزه جدی با این معضل را از همه دستگاه های متولی خواستار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق