آغاز ارائه آموزش‌های زیست محیطی در مدارس خوزستان


آغاز ارائه آموزش‌های زیست محیطی در مدارس خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش استان برای آموزش مسائل زیست محیطی به دانش‌آموزان خبر داد.

محمدجواد اشرفی در آیین نواختن زنگ هوای پاک که امروز (۲۹ دی‌ماه) در یکی از مدارس کوی علوی اهواز برگزار شد، با گرامیداشت روز هوای پاک، اظهار کرد: با توجه به اهمیت هوای پاک در زندگی و سلامت همه ما، یک روز به عنوان روز هوای پاک در تقویم کشور تعیین شده است تا با ارج نهادن به این روز سعی در حفظ محیط زیست داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: چه خوب است که از امروز به فکر فردا باشیم؛ اینکه امروز برای هوای پاک ارزش خاصی قائلیم به این دلیل است که متوجه شده‌ایم گذشتگان ما از هوای پاک خوب مراقبت نکرده‌اند و باعث شده‌اند که سلامتی در خطر بیفتد و شرایط آب و هوایی دچار تغییرات زیادی شود. وقوع سیل‌های ویرانگر، باران‌های شدید، خشکسالی و... برای این است که تغییرات آب هوایی صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به فعالیت‌های انسانی آسیب‌رسان به محیط زیست، گفت: روزانه از خودروها، نفت و بنزین استفاده می‌کنیم و کارخانجات نیز از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که این دو باعث آلودگی هوا می‌شوند که در منجر به تغییرات آب و هوایی می‌شود بنابراین شما دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستید باید از اشتباه‌های ما و گذشتگان درس بگیرید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا این اشتباه‌هات تکرار نشود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، بیان کرد: راه‌های زیادی برای حفظ محیط زیست وجود دارد که یکی از آن‌ها درختکاری و حفاظت از درختان است. همه ما موظف هستیم که به خوبی از محیط زیست حفاظت کنیم البته یک وظیفه نیز در قبال دانش‌آموزان داریم که آن‌ها را برای حفاظت از محیط زیست آموزش دهیم.

اشرفی با اشاره به همکاری با آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیت آموزش دانش‌آموزان قرار شد که در قالب تفاهم‌نامه‌ای برای آموزش مسائل محیط زیستی، آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان ارائه شود. این برنامه از ابتدای هفته آینده در مدرسه مطهره اهواز برگزار می‌شود و امیدواریم الگوی موفقی برای اجرا در سایر مدارس استان خوزستان باشد.

به گزارش ایسنا، کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: زنگ هوای پاک که امروز با این هدف که بین دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود به صدا درآمد، با توجه به نقش آموزش و پرورش در توسعه نیروی انسانی و تربیت نسل جوان، می‌تواند تاثیر بسزایی در حفاظت از محیط زیست داشته باشد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های نادرست منجر شده‌اند که امروز هوای سالمی نداشته باشیم و این شرایط برای نسل آینده و کهنسالان خطرآفرین است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای رسیدن به هوای پاک، در آینده آموزش‌هایی در قالب یک تفاهم‌نامه به دانش‌آموزان و همکاران ارائه داده خواهد شد تا فرهنگ‌سازی از مدرسه آغاز شود و در جامعه عمومیت پیدا کند. گسترش فرهنگ درختکاری، استفاده نکردن از مواد آلاینده و استفاد از وسایل نقلیه عمومی از این جمله این آموزش‌ها است.

همچنین محمود معزی معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در این مراسم اظهار کرد: همه می‌دانیم که وضعیت هوا در استان خوزستان چگونه است هر چند با بارش‌ها و تلاش مسئولین چند سالی است که وضعیت آب و هوا نسبتا بهتر شده است.

وی افزود: برای ما بسیار مهم است که نهضت فرهنگی برای حفظ محیط زیست و آموزش دانش‌آموزان اتفاق بیفتد؛ دانش‌آموزان سفیران سلامت هستند و باید در دل جامعه و بین خانواده خود پیام‌آور سلامت و حفظ محیط زیست باشند.

معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مهم است که ما از دوچرخه استفاده کنیم و به جای استفاده از وسایل نقلیه، پیاده‌روی را رواج دهیم که هم منجر به سلامتی و هم باعث حفظ محیط زیست می‌شود. علاوه بر این، درختکاری را نیز باید توسعه دهیم و در خانه‌های خود از گل و گیاه استفاده کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها