خرده‌فرهنگ‌ها کار فرهنگی را در قم دشوار کرده است


خرده‌فرهنگ‌ها کار فرهنگی را در قم دشوار کرده است

قم- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: خرده‌فرهنگ‌هایی که در استان قم به دلیل مهاجرت اضافه می‌شوند، کار فرهنگی را در این استان دشوار کرده است.

سید موسی حسینی کاشانی روز چهارشنبه در نشست صمیمی تولیت و معاونان حرم حضرت معصومه(س) با اصحاب رسانه، افزود: ارتقاء وضعیت فرهنگی در استان قم تلاش همه دستگاه‌ها را می‌طلبد و اگر همت جمعی شود شاهد اتفاقات مثبت بیشتری خواهیم بود.

وی با بیان این‌که شورای فرهنگ عمومی باید با اصحاب رسانه ارتباط موثر داشته باشد، خاطرنشان کرد: مباحث و مصوباتی که در شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود، بر مبنای اسناد بالادستی، مطالعات میدانی در سطح استان توسط دستگاه‌های اجرایی، تحقیقات و پژوهش‌های کشوری با برش استانی و پژوهش‌های استانی است.

به گفته وی، مباحث پیش از طرح در شورا، ابتدا در هیات اندیشه‌ورز بررسی و سپس در شورای فرهنگ عمومی کارشناسی و در قالب مصوبه ابلاغ می‌شود.

حسینی کاشانی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی نمی‌تواند نسبت به چیزی که قانون صریح نظام است، قانون‌گذاری نماید؛ تصمیمی که در شورا گرفته می‌شود مطابق با آن چیزی است که بر اساس آیین‌نامه می‌تواند دنبال کند.

وی تصریح کرد: در عین حال در شورای فرهنگ عمومی مسائل را فراتر از حیطه وظایفمان دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر تلاش اعضای شورا بر ارتقاء وضعیت فرهنگی استان قم، افزود: اهمیت وجود شورای فرهنگ عمومی وقتی روشن می‌شود که وضعیت فرهنگی قم را با سایر استان‌ها مقایسه کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: همه مشکلات فرهنگی استان با جلسات شورای فرهنگ عمومی حل نخواهند شد و نیازمند ورود و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: کارگروه‌های محتوای فضای مجازی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مد و لباس، ساماندهی سردر مغازه‌ها، نظارت بر عفاف و حجاب در کنار شورای اندیشه‌ورز و شورای فرهنگ عمومی برای اتخاذ تصمیماتی در راستای بهبود وضعیت فرهنگی استان تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که ۲۶ دستگاه در زمینه عفاف و حجاب مسوول هستند، تاکید کرد: عفاف و حجاب موضوع جدی و مهمی است و دغدغه خیلی از دستگاه‌ها شده که باید با همت همه به نتیجه نهایی برسد.

وی به مصوبات شورا در سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، ۵۵ مصوبه با ۸۴ درصد اجرا، سال ۹۸، ۶۱ مصوبه با ۹۳ درصد اجرا و سال ۹۹، ۶۵ مصوبه با بیش از ۹۰ درصد اجرا صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که قم سومین شهر آپارتمان‌نشین در کشور است، گفت: مصوباتی در شورای فرهنگ عمومی انجام شده که امیدواریم با اجرایی شدن آن فرهنگ آپارتمان‌نشینی در قم ارتقا یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403