بارش‌های اخیر به 110 میلیمتر رسید


بارش‌های اخیر به 110 میلیمتر رسید

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر داده‌ها و اطلاعات آب کشور گفت: متوسط بارش کشور بر اساس ایستگاه‌های مبنای وزارت نیرو به 110 میلیمتر رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وضعیت بارش‌های کشور در پاییز چندان مطلوب نبود و میزان بارش‌ها در این فصل بیانگر آن است که پاییز سال جاری آن‌چنان‌که پیشتر سازمان هواشناسی اعلام کرده بود، یکی از خشک‌ترین فصل‌های ۵۰ ساله اخیر بود.

اما وضعیت در زمستان امسال کمی بهتر شده است و بارش‌های به نسبت خوبی در کشور به وقوع پیوست.

بر همین اساس امروز «فیروز قاسم زاده» افزود: حدود ۲۷ میلیمتر از این بارش طی فعالیت سامانه بارشی اخیر است و باعث شده ۱۱ درصد کل بارش سال آبی را در این یک هفته گذشته به طور متوسط شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ درصد نسبت به شرایط بلندمدت ۵۰ ساله بارش‌ها مثبت است و حدود ۳۳ درصد نسب به سال گذشته مثبت یعنی در شرایط نرمال بارشی قرار داریم.

مدیرکل دفترداده ها و اطلاعات آب کشور گفت: قبل از سامانه بارشی اخیر ۱۳ استان کشور در شرایط نرمال و بالاتر از نرمال قرار داشتند که با این سامانه بارشی که بخش هایی از شمال غرب کشور و غرب را در بر گرفت و در شمال به صورت برف بود و در جنوب بارش رگباری بود؛ ۲۲ استان هم به شرایط نرمال و بالای نرمال رفتند.

قاسم زاده افزود: اما امسال از ابتدای سال تاکنون توزیع بارش مناسب نبوده است و در استان هایی مانند خراسان شمالی کرمانشاه و سنمان همچنان بیش از ۳۰ درصد منفی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...