سنای آمریکا لایحه اصلاح فروشگاه های اپ را بررسی می کند


یکی از پنل های زیر مجموعه سنا فردا (پنج شنبه)درباره لایحه ای برای کنترل فروشگاه های اپلیکیشن بحث و گفتگو می کند. به نقل از رویترز، به گفته برخی قانونگذاران این فروشگاه های اپ از جمله اپ استور و گوگل پلی قدرت زیادی بر بازار اعمال می کنند. ریچارد بلومنتال و مارشابلک برن سناتورهای آمریکایی اعلام کرده اند کمیته قضایی سنا قانون...

سنای آمریکا لایحه اصلاح فروشگاه های اپ را بررسی می کند
یکی از پنل های زیر مجموعه سنا فردا (پنج شنبه)درباره لایحه ای برای کنترل فروشگاه های اپلیکیشن بحث و گفتگو می کند.
به نقل از رویترز، به گفته برخی قانونگذاران این فروشگاه های اپ از جمله اپ استور و گوگل پلی قدرت زیادی بر بازار اعمال می کنند. ریچارد بلومنتال و مارشابلک برن سناتورهای آمریکایی اعلام کرده اند کمیته قضایی سنا قانون بازارهای آزاد اپ (Open App Market) را بررسی می کند که از سوی نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات پشتیبانی می شود.
بلومنتال در بیانیه ای اعلام کرد هدف این لایحه آن است که از نابود شدن رقبا توسط اپل و گوگل و همچنین آسیب به مشتریان جلوگیری کند. شکستن قبضه آهنین این پلتفرم ها در بازار چند میلیارد دلاری بازار اپلیکیشن ها مدت ها است که به تاخیر افتاده است.
بلک برن نیز گفت: جلسه استماع ما را یک گام به مسئولیت پذیر کردن شرکت هایی مانند اپل و گوگل نزدیک می کند. این شرکت های فناوری فروشگاه های اپلیکیشن خود را به کاربران تحمیل می کنند.
به گفته قانونگذاران این لایحه اجازه نمی دهد فروشگاه های بزرگ اپ توسعه دهندگان نرم افزار را مجبور کنند از سیستم های پرداخت آنها استفاده کنند و اپ ها را به دلیل ارائه بها یا شرایطی متفاوت از فروشگاه اپ یا سیستم پرداخت دیگری مجازات کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس