امام‌جمعه: در تولید برق یزد به انرژی خورشیدی توجه شود


امام‌جمعه: در تولید برق یزد به انرژی خورشیدی توجه شود

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با اشاره به شرایط اقلیمی گفت: در تولید برق بیش از گذشته به انرژی خورشیدی در این استان توجه خاص شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دفتر امام‌جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون وزیر نیرو با اشاره به سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق از انرژی خورشیدی افزود: یکی از مواردی که باید مدنظر باشد ارزان‌تر تمام شدن راه‌اندازی این نیروگاه‌هاست.

وی افزود: پرداخت به موقع هزینه برق به سرمایه گذاران نیز یکی دیگر از مواردی است که باید مدنظر مسئولان باشد تا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این زمینه رغبت پیدا کنند.

امام جمعه یزد بر لزوم جدیت در اجرای تفاهمنامه‌های امضا شده و تلاش برای عمل به آنها تاکید کرد و گفت: امیدواریم به زودی شاهد سرمایه گذاری‌های عظیم در زمینه تولید انرژی خورشیدی باشیم.

ناصری همچنین بر لزوم پرداخت تسهیلات بلندمدت و ارزان قیمت به سرمایه گذاران خانگی اشاره کرد و گفت: اگر مردم و سرمایه گذاران خانگی و سرمایه گذاران بزرگ حمایت شوند، یزد می‌تواند به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برق در کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: نعمت خدادادی انرژی خورشیدی در یزد وجود دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی درست و اصولی بتوانیم از این نعمت الهی در تولید برق در سطح کشور استفاده کنیم و یزد ظرفیت بسیار خوب بادی و خورشیدی دارد و تولید برق از آن نیز مقرون به صرفه است.

همچنین محمود کمانی وزیر نیرو گفت: سرمایه گذاران بسیاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که با توجه به تعامل خوبی که مدیران استان با سرمایه گذاران دارند امیدواریم بتوانیم بخشی از هدف‌گذاری تولید ۱۰ هزار مگاواتی که در دولت سیزدهم انجام شده در یزد محقق کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403