تلاش برای پایداری اقتصاد فرش منطقه سیستان ضروری است


تلاش برای پایداری اقتصاد فرش منطقه سیستان ضروری است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرش سیستان از قدمتی طولانی و منحصر به فردی برخوردار بوده و یکی از اصیل‌ترین قالی‌های سنتی کشورمان است گفت: باید تلاش کرد اقتصاد فرش سیستان پایدار شود زیرا این فرش ثبت ملی و تبدیل به یک برند شده است.

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی عصر چهارشنبه در نشست با تولیدکنندگان فرش سیستان و بلوچستان اظهارداشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) باید یک پایگاه ویژه برای فرش و صنایع دستی ایجاد کند زیرا این‌ها عواملی هستند که بسیار می‌توانند شرایط اشتغال مددجویان را تسهیل کنند.
وی خاطرنشان کرد: فرش سیستان حتما در فرودگاه بین‌المللی زاهدان غرفه مربوطه‌اش ایجاد شود و همه یاد بگیریم وقتی از این به بعد خواستیم آثار تمدنی این منطقه را معرفی کنیم یکی از آن‌ها فرش سیستان است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر کم آبی در سیستان کشاورزی را تعطیل کرده اما فرصتی مثل فرش فرصتی بی‌بدیل است گفت: جذب هنرجویان فرش دارای اهمیت و شناساندن این بخش توسط حوزه‌های مختلف استان دارای ضرورت است.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم اقتصاد فرش را ارتقا دهیم تصریح کرد: سامانه ثبت فعالان بخش فرش باید ایجاد شود همچنین یک تشکل واحد بخش خصوصی که بتواند نمایندگی و دفاع از مواضع قالیبافان، قالی‌فروشان و تولیدکنندگان این صنعت را انجام دهد در سیستان و بلوچستان باید شکل گیرد.
مدرس خیابانی با تاکید بر حفظ و زنده نگه‌داشتن فرش به عنوان میراث فرهنگی با ارزش و کهن خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم برند فرش سیستان را مطرح کنیم از اینرو فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای، تشکل‌ها و حوزه‌های فرهنگی می‌توانند در این قسمت فعالیت مثبت داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا