این مواد غذایی باعث حمله میگرن می‌شوند


این مواد غذایی باعث حمله میگرن می‌شوند

به گزارش بهداشت نیوز (https://behdasht.news/)، چیزی به نام محرک اصلی میگرن که برای همه افراد یکسان باشد وجود ندارد، اما برخی از محرک‌های رایج وجود دارند که می‌توانند در برخی از افراد باعث بروز میگرن...

به گزارش بهداشت نیوز، چیزی به نام محرک اصلی میگرن که برای همه افراد یکسان باشد وجود ندارد، اما برخی از محرک‌های رایج وجود دارند که می‌توانند در برخی از افراد باعث بروز میگرن شود.

کافئین

مصرف بیش از حد کافئین و همچنین ترک کافئین می تواند باعث میگرن یا سردرد شود.

اما با توجه به تحقیقات بنیاد میگرن آمریکا، کافئین همچنین می تواند به توقف حملات میگرنی کمک کند. به این شکل که می تواند سردرد را در صورت مصرف آن به صورت گهگاهی تسکین دهد.

غذاها و نوشیدنی های حاوی کافئین عبارتند از:

قهوه
چای
شکلات

شیرین کننده های مصنوعی

بسیاری از غذاهای فرآوری شده حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند. اینها جایگزین های قندی هستند که برای افزودن شیرینی به غذاها و نوشیدنی ها اضافه می شوند.اما باید توجه داشت که این شیرین کننده ها می توانند باعث میگرن شوند.

الکل

الکل یکی از رایج ترین محصولاتی است که تصور می شود باعث میگرن می شود. بر اساس یک مطالعه از منبع معتبر، بیش از ۳۵٪ از شرکت کنندگان مبتلا به میگرن گزارش دادند که الکل یکی از محرک های رایج میگرن آنها است.

در بیش از ۷۷ درصد از شرکت کنندگانی که الکل را به عنوان محرک گزارش کرده بودند، شراب قرمز به عنوان محرک شناسایی شد. الکل همچنین می تواند باعث کم آبی بدن شود که عامل مهمی در ایجاد سردرد است.

شکلات

به گفته بنیاد آمریکایی میگرن، تصور می‌شود که شکلات بعد از الکل دومین محرک رایج برای حملات میگرن باشد. حدود ۲۲ درصد از افرادی که میگرن را تجربه می کنند، تحت تاثیر مصرف شکلات قرار می گیرد.

شکلات حاوی کافئین و فنیل اتیلامین بتا است که ممکن است در برخی افراد باعث سردرد شود.

غذاهای حاوی مونوسدیم گلوتامات

مونوسدیم گلوتامات (MSG) به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد.

این ماده در غذاهای خاصی یافت می شود و در بسیاری از غذاها به عنوان یک افزودنی غذایی وجود دارد. خوردن آن بی خطر است، اما برخی از محققان آن را با حملات میگرنی مرتبط می دانند.

بنیاد آمریکایی میگرن خاطرنشان می کند که ممکن است این ماده در ۱۰ تا ۱۵ درصد از مبتلایان به میگرن باعث بروز حملات شدید میگرن شود. سایر مواد نگهدارنده نیز ممکن است در برخی افراد محرک باشند.

گفتنی است؛ مونوسدیم گلوتامات یک تقویت کننده طعم غذا است که اغلب به سبزیجات کنسرو شده، برخی از غذاهای چینی، برخی از سوپ ها و گوشت‌های فرآوری شده اضافه می شود.

گوشت های پخته شده

گوشت های پخته شده از جمله گوشت های اغذیه فروشی، ژامبون، هات داگ و سوسیس ها همگی حاوی مواد نگهدارنده ای به نام نیترات هستند که رنگ و طعم را حفظ می کنند. این غذاها می توانند اکسید نیتریک را در خون آزاد کنند که تصور می شود رگ های خونی مغز را گشاد می کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اکسید نیتریک می تواند باعث میگرن شود یا در ایجاد آن نقش داشته باشد.

پنیرهای کهنه

پنیرهای کهنه حاوی ماده ای به نام تیرامین هستند. این ماده زمانی ایجاد می شود که ماندگی غذا باعث تجزیه پروتئین ها شود.

هر چه پنیر بیشتر کهنه شود، محتوای تیرامین بیشتری خواهد بود.

تیرامین یکی دیگر از مواد شیمیایی است که گفته می شود باعث سردرد و میگرن می شود. پنیرهای معمولی که سرشار از تیرامین هستند، عبارتند از:

فتا
پنیر آبی
پنیر پارمزان
غذاهای ترشی و تخمیر شده
غذاهای ترشی و تخمیری مانند پنیر های کهنه می توانند حاوی مقادیر زیادی تیرامین باشند. این غذاها عبارتند از:
ترشیجات
کیمچی
کامبوچا (که می تواند حاوی الکل نیز باشد)

بامیه ترشی
ترشی هالاپنیو

غذای یخ زده

خوردن غذاها و نوشیدنی های منجمد مانند بستنی می تواند باعث ایجاد درد شدید در سر شود.

اگر بعد از ورزش وفعالیت های شدید که منجر به بالا رفتن دمای بدن شده، سریع غذای سرد بخورید سردردهایی را تجربه می کنید که می توانند تبدیل به حملات میگرنی شوند.

غذاهای شور

غذاهای شور به ویژه غذاهای فرآوری شده نمکی که ممکن است حاوی مواد نگهدارنده مضر باشند، ممکن است در برخی افراد باعث میگرن شوند.

منبع: drdr

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین