احداث سیل‌بند خرم در اولویت اقدامات قرار گیرد 


احداث سیل‌بند خرم در اولویت اقدامات قرار گیرد 

وزیر کشور با تاکید برآنکه کمک ها هدفمند و هوشمند باشند، تصریح کرد: احداث سیل بند خرم در اولویت اقدامات قرار دهید و امروز مطالبه همه مردم منطقه همین موضوع نیز است. 

احمد وحیدی شامگاه ۲۹ دی‌ماه در ستاد مدیریت بحران استان کرمان با حضور رئیس مدیریت بحران کشور، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، رئیس سازمان امداد و نجات کشور در رودبار جنوب خطاب به رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: از همین لحظه سریع به روستاها بسته های زیستی برسانید و حتما توزیع مناسب صورت گیرد و تا فردا به ۱۰۹ روستای بخش جازموریان که در محاصره سیل قرار گرفتند، بسته های معیشتی داده شود.
وی ادامه داد: حداقل ۵۰ هزار بسته اقلام غذایی باید در منطقه برای توزیع بین اهالی وجود داشته باشد.
وزیر کشور ترمیم سیل بندها را الزامی دانست و عنوان کرد: سیل بندهای که آسیب دیده را بازسازی کنید تا اگر بارش دیگری رخ داد، دچار خسارت زیادی نشویم، همچنین بهسازی و بازسازی منابع آب کشاورزی (قنوات و چاه ها) که در سیل از بین رفته اند، نیز در دستور کار قرار دهید.
وی تصریح کرد: گزارشی از تخلفاتی از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها حتما ارائه دهید.
وزیر کشور با بیان اینکه مسئولین باید خادم مردن باشند، اظهار کرد: در امدادرسانی کرامت مردم را حفظ کنید.
وی با اشاره به خسارات سیل به بخش کشاورزی عنوان کرد: کشاورزانی که محصولاتشان در سیل از بین رفته و برای کاشت محصول از اشخاص وام گرفته اند لیست آنها را تهیه کنید و همچنین آنهایی که از بانک ها تسهیلات گرفتند نیز مشخص کنید تا وام آنها را امهال کنیم.
به گزارش ایسنا، علی زینی‌وند استاندار کرمان گفت: برآورد اولیه خسارات سیل انجام شده است.
وی با اشاره به گستردگی سیل و باتلاقی بودن برخی مناطق اظهار کرد: دیشب و امروز دسترسی به همه مناطق سیل زده نداشتیم اما فردا برای عدم خدمت رسانی در هیچ منطقه ای پذیرفته نیست.
استاندار کرمان بیان کرد: گروه مهندسی ارتش فردا با تجهیزات وارد منطقه می شوند.
به گزارش ایسنا، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: ظهر امروز هزار پرس غذا فقط در روستای نهضت آباد توزیع کردیم.
وی با بیان این مطلب که نیروی انسانی خارج از شهر رودبار نیاز نداریم و فقط امکانات در اختیار ما قرار دهید، تصریح کرد: توزیع بسته های معیشتی ۷۲ ساعت، چادر و پتو بر عهده ماست.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بر لزوم احداث و بازسازی سرویس های بهداشتی که در این سیل آسیب دیده اند یا تخریب شده اند، تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، پرورش فرماندار رودبار جنوب نیز در این جلسه با اشاره به سیل ۱۲ روز قبل و خسارات وارده به مناطق جنوبی استان گفت: همه امکانات بخش دولتی و خصوصی برای لایروبی و ترمیم سیل بندها انجام دادیم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه خسارت خاصی به شهر رودبار وارد نشد، تصریح کرد: روستاهای حاشیه هلیل رود و تالاب جازموزیان درگیر سیل شدند و راه بیشتر روستاهای حوزه جازموریان قطع شدند و حدود ۲۹۰ راه روستایی در شهرستان رودبار قطع شد.
فرماندار رودبار جنوب بیان کرد: امدادرسانی در حال انجام است اما با توجه به وسعت سیلاب و پراکندگی روستاها مقداری امداد رسانی سخت است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر فقط ارتباط تلفنی چهار روستا قطع می شود.
همچنین سالاری معاون فرماندار رودبار جنوب نیز گفت: عمده مشکلات نا در بخش جازموریان است و ۱۱۴ روستا دارد و به برخی از آنها بلید از طریق بالگرد امدادرسانی کرد.
وی ادامه داد: برخی از روستاهای حوزه تالاب جازموریان مردم نیار به آذوقه دارند به طوری که مردم تماس می گیرند که فقط آب و نان خالی به ما بدهید.
همچنین فبهروز فرمانده سپاه شهرستان جیرفت نیز گفت: تقریبا ۸۰ درصد شهرستان رودبار آسیب دیده و به حدود ۳۰ هزار بسته معیشتی نیاز است.
به گزارش ایسنا، مقرر شد بنیاد مستضعفان سیمان مورد نیاز برای بازسازی و بهسازی مناطق سیل زده را تانین می کند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان