خروج از برجام یکی از بدترین تصمیمات سیاست خارجی آمریکا بود


خروج از برجام یکی از بدترین تصمیمات سیاست خارجی آمریکا بود

وزیر امور خارجه آمریکا خروج دولت پیشین این کشور از توافق هسته‌ای ایران را یکی از بدترین تصمیمات سیاست خارجی در تاریخ آمریکا دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان - «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، با ادعای آن‌که توافق برجام، برنامه هسته‌ای کشورمان را تحت کنترل در آورده بود، خروج از برجام از سوی دولت پیشین آمریکا را بدترین تصمیم در سیاست خارجی این کشور در تاریخ معاصر دانست.

بلینکن در مصاحبه با بن راد، با ادعای آن‌که به لطف برجام برنامه هسته‌ای ایران را تحت کنترل در آورده بود، افزود: «ما به دلیل نظارت و رویه‌های راستی‌آزمایی گسترده‌ای که انجام شد، توانستیم با اطمینان زیادی در این زمینه احساس اعتماد کنیم و حتی در گذشته دولت پیشین آمریکا هم گفته بود که ایران به تعهداتش عمل می‎کند.»

او در ادامه مدعی شد که ایران از زمان خروج آمریکا از توافق از این مسئله به عنوان دستاویزی برای بسیاری از اقدامات خطرناک خود استفاده کرده است، گفت: «اکنون ما در جایگاهی قرار داریم که ایران را از دستیابی به مواد شکافت‌پذیر در عرض ۱ سال به چند هفته رساندیم!»

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه ۶ دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجدداً ادامه یافت.

شب گذشته نیز «لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال، در پیامی به نقل از یکی از مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپایی مدعی پیش‌رویِ کند مذاکرات احیای برجام شد و نوشت: «مذاکرات همچنان بسیار کند پیش می‌روند و زمان ما در حال اتمام است. موضوعات کلیدی هسته‌ای و لغو تحریم‌ها حل نشده باقی‌مانده است.»

پیشتر از آن نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرده بود که ایران برای آن‌که دوباره آمریکا از توافق هسته‌ای خارج نشود، خواهان تعهد قانونی شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید