پیام روسیه به آمریکا درباره درگیری اوکراین


پیام روسیه به آمریکا درباره درگیری اوکراین

سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که اگر ایالات متحده واقعا به حل درگیری در اوکراین متعهد است، باید برنامه‌های خود مبنی بر ارائه سلاح به کی‌یف را کنار بگذارد و بر روی مذاکرات تمرکز کند.

به گزارش ایسنا، سفارت روسیه در واشنگتن روز چهارشنبه به مقامات آمریکایی پیشنهاد داد تا از نفوذ خود روی کی‌یف برای قانع کردن این کشور به اجرای توافق مینسک استفاده کنند.

کی‌یف‌، از سال ۲۰۱۴ علیه جدایی‌طلبانی که از حمایت روسیه برخوردارند و بخش‌هایی از قلمروی شرق اوکراین در دونباس را در کنترل خود دارند در حال جنگ است.

دو طرف درگیر که دیگری را به نقض توافق آتش‌بس متهم می‌کنند، ۲۲ دسامبر توافق کردند که آتش‌بس را در خط مقدم برقرار کنند.

در بیانیه این سفارت آمده است: اگر ایالات متحده واقعا به تلاش‌های دیپلماتیک جهت حل و فصل درگیری میان اوکراینی‌ها متعهد است، باید برنامه‌هایش درخصوص ارائه تسلیحات جدید به نیروهای مسلح اوکراین را کنار بگذارد. واشنگتن باید از نفود روی مقامات اوکراینی استفاده کند تا آن‌ها را قانع کند که از خرابکاری در توافق مینسک دست بکشند.

هفته گذشته سی ان ان گزارش داد که ایالات متحده در دسامبر ۲۰۲۱ به طور مخفیانه کمک نظامی ۲۰۰ میلیون دلاری نظامی به اوکراین را که شامل تسلیحات، مهمات و تجهیزات رادیویی می‌شود، به تصویب رسانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !