​مدارس علمیه خواهران با تربیت خواص تأثیرگذار در جامعه، بسترساز استقرار و توسعه تمدن نوین اسلامی باشند


​مدارس علمیه خواهران با تربیت خواص تأثیرگذار در جامعه، بسترساز استقرار و توسعه تمدن نوین اسلامی باشند

معاون امور حوزه های علمیه خواهران گفت: مدارس علمیه خواهران با برخورداری از توانمندی‌ها و مهارت‌های لازم، با تربیت خواص تأثیرگذار در جامعه، بسترساز استقرار و توسعه تمدن نوین اسلامی باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اجلاسیه مدیران و هیأت امنا مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، موسسین، رؤسای هیأت امنا و مدیران مدارس علمیه خواهران استان، در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین واحدی در این اجلاسیه گفت: مدرسه‌محوری در حقیقت رویکرد اساسی حوزه علمیه خواهران کشور است تا بتوانند با تکیه بر توانمندی‌ها و ایده‌های اثرگذار، منشأ تحول بوده و نیروهای لایق تربیت کنند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با تاکید بر ارتقای نقش مدارس در تمدن‌سازی نوین اسلامی، تصریح کرد: هدف بلندی که ترسیم شده است، اقتضائاتی دارد و مدارس علمیه به‌عنوان علمداران این عرصه بایستی با برخورداری از توانمندی‌ها و مهارت‌های لازم با تربیت خواص تأثیرگذار در جامعه، بسترساز استقرار و توسعه تمدن نوین اسلامی باشند.

وی، به ارائه گزارشی درباره فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و بیان کرد: بحمدالله حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور با رشد چشمگیر تقاضا برای تحصیل در مدارس علمیه مواجه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با بیان اینکه فاصله گرفتن نهادها و شخصیت‌های دینی از جمله حوزه‌های علمیه از مردم، موجب دین‌گریزی جامعه خواهد شد، افزود: ائمه جمعه و علما، امینان مردم هستند و مردم به اعتبار امینان جامعه، دیندار می‌شوند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟