مدیرکل محیط زیست هرمزگان:خسارت آلودگی نفتی در دریا اعلام می شود


مدیرکل محیط زیست هرمزگان:خسارت آلودگی نفتی در دریا اعلام می شود

بندرعباس-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: خسارت ناشی از آلودگی ایجاد شده در دریا (پس از انتشار میعانات گازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس) برآورد و محاسبه شده و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از محیط زیست هرمزگان حبیب مسیحی تازیانی افزود:کارشناسان این اداره کل در اولین فرصت در محل حاضر شدند و برای بررسی و پایش آلودگی های نفتی ایجاد شده اقدام کردند.

وی ادامه داد:گشت مشترک دریایی انجام شد و از محلهای ورود سیلاب به دریا و همچنین نوار ساحلی بندرعباس ، بندر خمیر و قشم نمونه برداری شد که در این گشت دریایی لکه های نفتی در دریا مشاهده شد.
به گفته مسیحی تازیانی هماهنگی لازم با اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان انجام شده و پاکسازی محل در حال انجام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان درباره منشا انتشار بوی نامطبوع در شهرستانهای بندرعباس ، بندرخمیر و قشم اظهار داشت : بوی نامطبوع به دلیل حادثه و نشر میعانات گازی از خط لوله انتقال خوراک شرکت نفت ستاره خلیج فارس در فاصله ۴۳ کیلومتری شهر بندرعباس و ۶ کیلومتری روستای دمیلو در بستر رودخانه کل است.
وی تصریح کرد: در پی بارندگیهای اخیر در حوضه آبریز این رودخانه، حجم قابل توجهی سیلاب با دبی فراوان در بستر رودخانه جاری شده به طوری که در محل حادثه ؛ عرض این سیلاب حدود ۵۰۰ متر بوده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ضمن تایید شکستگی خط انتقال میعانات گازی این شرکت اظهار داشت: خروج میعانات گازی از محلی شکستگی متوقف شده و به زودی عملیات ترمیم آغاز می شود.

محمدعلی دادور روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: شکستگی لوله به دلیل حجم غیرقابل انتظار سیلاب ناشی از بارندگی بود که منجر ساعت پنج صبح چهارشنبه ۲۹دی منجر به بروز حادثه در مسیر رودخانه کل شد.

وی ادامه داد: نیروهای عملیاتی فوری به محل حادثه اعزام شدند و مهار میعانات گازهای خروجی آغاز شد.

وی اضافه کرد: خروج این گازها می تنواند منجر به بروز عوارضی از جمله سردرد در اهالی منطقه تحت تاثیر آن گردد که بابت این حادثه از مردم عذرخواهی می کنیم.

همچنین عضو هیات علمی دانشگاه علوم هرمزگان گغت: هر چند غلظت میعانات گازی منتشر شده در بندرعباس وشهرهای اطراف درحال حاضر در حد سمی و خطرناک نیست ولی توصیه می شود، گروه های ویژه همچون زنان باردار ، کودکان ، سالمندان و بیماران تنفسی و مبتلا به آسم آلرژی در منزل بمانند.

دکتر هادی اسحاقی متخصص طب کار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان عصرچهارشنبه در خصوص بوی نامطبوع ناشی از انتشار میعانات گازی در بندرعباس گفت خانواده ها برای پیشگیری از در معرض قرار گرفتن این گاز می توانند در منزل بمانند پنجره ها را ببندند و حتی الامکان از منزل بیرون نیایند .این حادثه از صبح چهارشنبه موجب انتشار شدید بوی گاز در مناطق وسیعی از غرب بندرعباس تا بندرخمیر و گچین شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!