جزییات دیدار 3 ساعته رئیسی با پوتین


جزییات دیدار 3 ساعته رئیسی با پوتین

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در کرملین بیش از سه ساعت به طول انجامید، افزود: این دیدار در فضایی بسیار صمیمانه انجام شد.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در کرملین بیش از سه ساعت به طول انجامید، افزود: این دیدار در فضایی بسیار صمیمانه انجام شد.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی در تشریح نتایج دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در مسکو اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که ما داریم، این دیدار در فضایی بسیار صمیمانه‌ای انجام شد و در آن روسای جمهور دو کشور در حوزه‌های مختلف و بویژه در سه حوزه روابط بین‌الملل، منطقه و روابط دو جانبه رایزنی و گفت‌وگو کردند.

وی با بیان اینکه در بخش بین‌الملل رویکرد دو کشور در جریان این رایزنی‌ها به هم بسیار نزدیک بوده است، گفت: در این دیدار روسای جمهور دو کشور رویکرد یکجانبه‌گرایی را محکوم کرده و بر ضرورت مقابله با آن را تاکید کردند.

این دیپلمات کشورمان با بیان اینکه در حوزه مسائل منطقه از جمله تحولات سوریه، یمن، افغانستان، آسیای میانه و قفقاز نیز روسای جمهور دو کشور رایزنی و گفت‌وگو کردند، افزود: در این حوزه نیز نگاه دو کشور بسیار به هم نزدیک است.

جلالی با بیان اینکه در حوزه مسائل دو جانبه نیز بخش عمده‌ای از رایزنی‌ها و گفت‌وگوها به مسائل اقتصادی اختصاص داشته است، تصریح کرد: روسای جمهور دو کشور در مورد کریدور شمال به جنوب رایزنی کرده و بر اتمام هرچه زودتر آن تاکید کرده‌اند. در حوزه همکاری‌های دو کشور در خصوص انرژی، نفت‌ و گاز نیز گفت‌وگوهای خوبی انجام شده و فکر می‌کنم با توجه به قدرت و قوت دو کشور در حوزه مربوط به انرژی، این همکاری‌ها می‌تواند منجر به هم‌افزایی بیشتر دو کشور در این حوزه شود.

جلالی همچنین با بیان اینکه روسای جمهور دو کشور جزییات مربوط به موضوعات مختلف در حوزه صادرات و واردات بین تهران و مسکو را مورد رایزنی و بحث قرار داده‌اند، گفت: همچنین در مورد پروژه‌های مختلف بین دو کشور و پروژه‌های جدید از جمله درخصوص نیروگاه، راه‌آهن و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور در این دیدار رایزنی و گفت‌وگو شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر