استاندار مازندران : تحریم کنندگان بزودی تسلیم مقاومت مردم ایران خواهند شد


استاندار مازندران : تحریم کنندگان بزودی تسلیم مقاومت مردم ایران خواهند شد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران مهم‌ترین عامل عقب‌ماندگی توسعه‌ای و انباشت مشکلات را کم‌کاری و تحریم فکر دانست و گفت : بزودی دشمن غداری که سال‌ها به جمهوری اسلامی ظلم کرد تسلیم مقاومت مردم ایران خواهد شد و تحریم‌ها خواهد شکست.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی پور شامگاه چهارشنبه در آیین معارفه سرپرست فرمانداری بهشهر بر ضرورت آمادگی برای دوران پساتحریم و جذب سرمایه گذاری با شناسایی ظرفیت های نهفته تاکید کرد و افزود : ما در حال حاضر یک اتفاق مهمی را شاهدش هستیم و آن هم این است که بلاخره با مقاومت مردم مظلوم ایران و ایستادگی آنان دشمن غدار آخرین روزهای مقاومتش را طی می کند و بزودی تسلیم خواهد شد.

وی تاکید کرد : با این تسلیم شدن و با پذیرش حق مسلم مردم ایران تحریم ها برداشته خواهد شد و وقتی که تحریم ها برداشته شد تمام کشورهایی که تا همین دیروز با ملت ایران دشمنی می کردند چشمشان به بازار ایران ، ذخایر و معادن آن ، نفت ، گاز و دیگر منابع کشورمان است که سرمایه گذاری کنند ولی این بار ما هستیم که تصمیم می گیریم اجازه بدهیم یا نه .

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که تمامی شهرستان ها و مسوولان باید برنامه ریزی کنید در اتفاق مهمی که رخ می دهد سهمشان را بگیرند ، گفت : اگر برنامه ریزی برای شناسایی و فعال کردن ظرفیت ها صورت نگیرد ، سهمی نیز از این اتفاق مهم نخواهیم برد و بقیه جاها سهم ما را خواهند گرفت.

حسینی پور از بهشهر به عنوان یکی از شهرستان های پرظرفیت مازندران برای ایفای نقش ملی در اقتصاد کشور نام برد و افزود : یکی از ظرفیت های بی بدیل این شهرستان وجود بندر امیرآباد است که می تواند با توجه به نگاه دولت مردمی سیزدهم برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه شمالی دریای خزز و اوراسیا در سطح ملی برای اقتصاد کشور نقش ایفا کند.

وی بهره گیری از فرصت های پیش رو در گسترش روابط با اوراسیا و شکستن تحریم ها را نیازمند مهیا کردن زیرساخت های لازم دانست و تصریح کرد : بندر امیرآباد در این زمینه محور توسعه شرق مازندران است و همچنان که اکنون بخش بزرگی از واردات غلات کشور از اوراسیا از طریق بندر امیرآباد اتفاق می افتد ، می توانیم در بخش های دیگر هم این بندر را فعال کنیم.

استاندار مازندران با اظهار این که به بندر امیرآباد باید به عنوان پدافندغیرعامل هم نگاه شود ، گفت : اگر بندر امیرآباد رونق بگیرد می تواند پیشتبانی کننده سایر بنادر کشور در جنوب در مواقع حساس کشور باشد و اگر تجارت در این منطقه همان گونه که دولت کنونی در صددش است فعال شود ، آن دشمنی که سال های سال تحریم را بر ما تحمیل کرد دیگر نخواهد توانست مسیر تحریم را ادامه دهد.

حسینی پور با اظهار این که از نگاه امنیت ملی هم نقش و تقویت بندرامیرآباد باید مورد توجه باشد ، افزود : اگر بندرامیرآباد با توجه به ظرفیت سازی اصلی خودش یعنی کریدور شمال جنوب فعال شود می توانیم از طریق این بندر به کل جهان راه بیابیم.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین از تعریف نقش برای بندرامیرآباد در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برای مازندران به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های این بندر یاد کرد و گفت ـ غیر از منطقه ویژه اقتصادی که بندر امیرآباد هم اکنون پسوند آن را دارد ، به عنوان منطقه آزاد نیز مطرح شده است و ما هم با کمک نمایندگان مجلس پیگیر هستیم تا این موضوع را به نتیجه برساینم که در این صورت ظرفیت جدیدی هم به شهرستان بهشهر اضافه خواهد شد.

استاندار مازندران : تحریم کنندگان بزودی تسلیم مقاومت مردم ایران خواهند شد

میانکاله و ظرفیت گردشگری شرق مازندران

استاندار مازندران همچنین با اظهار این که شهرستان بهشهر در ابعاد مختلف دارای ظرفیت های فراوانی است که باید مورد توجه قرار گیرد ، گفت : میانکاله گذشته از همه ظرفیت ها ، از این جهت هم مهم است که نگاه بین المللی به آن وجود دارد.

وی افزود : میانکاله برای دنبال کنندگان مباحث زیست محیطی در دنیا شناخته شده و مهم است و باید این منطقه به یکی از محورهای مهم گردشگری مازندران تبدیل شود.

حسینی پور گفت : پرنده نگری یکی از جاذبه های مهم گردشگری در جهان است و ظرفیت میانکاله که در سطح بین المللی شناخته شده نیز است ، در این زمینه کم نظیر است و باید از این ظرفیت مهم برای مازندران و بهشهر استفاده شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های بکر بومگردی در بهشهر بر ضرورت فعال کردن این بخش در شهرستان هم تاکید کرد و افزود : بهشهر می تواند به عنوان شهرستان نمونه در مازندران در بعد گردشگری مطرح و الگو باشد.

استاندار مازندران : تحریم کنندگان بزودی تسلیم مقاومت مردم ایران خواهند شد

پیام انتخاب فرماندار بومی

نماینده عالی دولت در مازندران از تمامی نخبگان ، دانشگاهیان ، پژوهشگران و افراد دارای فکر و ایده خواست تا برای توسعه بهشهر و گرفتن حق آن وارد میدان شوند و به فرماندار جدید کمک کنند و تاکید کرد : انتصاب یک فرد بومی از داخل خانواده بهشهری ها به عنوان فرماندار یک پیام مشخص دارد و آن هم این که با کمک هم ظرفیت های شهرستان را فعال و مشکلات را رفع کنند.

وی شناسایی و فعال کردن ظرفیت های بهشهر را یکی از ماموریت های اصلی فرماندار برشمرد و تاکید کرد : قرار نیست با وجود این همه ظرفیت عظیم ما در شهرستان شاهد بیکاری 18.5 درصدی باشیم.

حسینی پور گفت : ما حتما نیازمند آسیب شناسی در تراز ملی برای بهشهر هستیم چرا که می تواند در تراز ملی در اقتصاد کشور نقش داشته باشد. مدیران ارشد شهرستان و پژوهشگران منطقه باید حتما بیایند و میز تولید فکر حوزه اجرایی شهرستان را فعال کنند. همه جوانان و کسانی که دلشان برای بهشهر به عنوان سرزمین اجدادیشان می سوزد و به شهرستانشان ارج می نهند باید وسط میدان بیایند و انتخاب فردی از داخل خانواده برای بهشهر از همین منظر بوده است.

وی افزود : باید به همان روحیه جهاد و شهادتی که اول انقلاب داشتیم برگردیم. علت پیشرفت نکردن های ما طی سال های اخیر منیت ها ، تفرقه ها و اختلافات و بازی های سیاسی بود. عده ای بازی های سیاسی را برای سرگرم کردن مردم و پوشاندن بخوربخورهایشان راه انداختند و کش دادند.

استاندار مازندران با اظهار این که شهرستان بهشهر در حوزه کشاورزی هم یکی از مناطق بسیار حاصلخیز مازندران است ، گفت : ظرفیت هایی در گذشته ایجاد شد ولی کافی نیست. ما روستاهای زیادی را در این منطقه داریم که ظرفیت های بسیار بالایی هم از منظر نیروی انسانی ، آب ، خاک و هوا دارند و از بستر مناسبی برای باغداری و دامپروری برخوردارند که باید بهره گرفت.

وی افزود : ما برنامه ویژه را برای اقتصاد روستاها در مازندران تدارک دیده ایم. با بانک ها صحبت کردیم که بیایند در روستاها سرمایه گذاری کنند. از برخی دانشگاه ها دعوت کردیم که برای توانمندسازی نیروهای انسانی روستایی سرمایه گذاری کنند.

حسینی پور از شهرک صنعتی شهید سلیمانی در بهشهر به عنوان بی نظیرترین شهرک صنعتی استان مازندران یاد کرد و گفت : باید از این ظرفیت جهت رفع بیکاری جوانان استفاده شود.

وی افزود : با توجه به این که سیاستگذاری آینده ما در مازندران بحث شهرک های صنعتی و ظرفیت های سازی های جدید در صنایع مختلف تجربه شده در استان است که در مقاطعی مورد غفلت واقع شد ، این شهرک باید به قطب صنعتی شمال کشور تبدیل شود چون ظرفیتش را دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که « گرفتاری ما تحریم فکر است » ، گفت : اگر فکرهایمان را از تحریم برداریم و جوانان نخبه ما به عرصه مدیریتی بیایند ، دیگر تحریم ها اثرگذار نخواهد بود.

حسینی پور با تاکید به فرماندار جدید بهشهر برای به کارگیری جوانان در مدیریت های اجرایی شهرستان ، افزود : فرماندار بانی شهرشتان است. همه باید خودشان را بافرماندار هماهنگ کنند. نباید چندصدایی در شهرستان داشته باشیم.

وی تاکید کرد : فرماندار تمام کننده مباحث اجرایی شهرستان است و در تمامی موضوعات نقش دارد. اگر شهرستان بخواهد از عقب ماندگی تاریخی در زمینه های مختلف رها شود باید هماهنگی ایجاد شود.

در این نشست علی اصغر میرزایی به عنوان سرپرست فرمانداری بهشهر معرفی و از زحمات هادی خنجری در این سمت قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...