تغییرات قیمت نفت سنگین ایران


ایسنا: جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته بیش از 7‌درصد کاهش داشته است. قیمت نفت سنگین ایران در دسامبر به 74دلار و 68سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت80دلار و 50سنت ماه نوامبر، 5دلار و 82سنت معادل 2/ 7‌درصد کاهش داشت که دومین کاهش ماهانه متوالی بود. میانگین قیمت نفت سنگین ایران در سال 2021 به...

ارزش سبد نفتی اوپک در ماه میلادی گذشته تحت‌تاثیر کاهش شاخص‌های قیمت مرتبط برای دومین ماه متوالی کاهش داشت. ارزش سبد نفتی اوپک در دسامبر ۵دلار و ۹۹سنت معادل ۵/ ۷‌درصد در مقایسه با نوامبر کاهش پیدا کرد و به ۷۴دلار و ۳۸سنت در هر بشکه رسید. با این حال میانگین ارزش سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۲۱ به ۶۹دلار و ۸۹سنت در هر بشکه رسید که ۲۸دلار و ۴۲سنت معادل ۵/ ۶۸درصد افزایش در مقایسه با ۴۱دلار و ۴۷سنت در سال ۲۰۲۰ داشت.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳کشور در دسامبر به ۸۸/ ۲۷میلیون بشکه در روز رسید که ۱۷/ ۰میلیون بشکه در روز در مقایسه با نوامبر افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در عربستان‌سعودی، آنگولا، عراق و امارات متحده عربی افزایش پیدا کرد، اما در لیبی و نیجریه کاهش داشت.

تولید نفت ایران ۸‌هزار بشکه در روز طی دسامبر نسبت به ماه پیش از آن رشد کرد و از ۴۷۰/ ۲میلیون بشکه در روز به ۴۷۸/ ۲میلیون بشکه در روز رسید.

این مطلب برایم مفید است
بلی
2 نفر این پست را پسندیده اند
کپی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا