دهه‌ فجر فرصتی برای گفتمان‌سازی در حوزه‌ انقلاب اسلامی است


دهه‌ فجر فرصتی برای گفتمان‌سازی در حوزه‌ انقلاب اسلامی است

اهواز - ایرنا - مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: دهه‌ مبارک فجر فرصتی مهم برای گفتمان‌سازی، ارائه و بیان دستاوردهای حوزه‌های نرم‌افزاری و نظری در حوزه انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی شامگاه چهارشنبه در دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر اظهار داشت: دایره‌ تأثیرگذاری برخی از مناسبت‌ها محدود است و مانعی ندارد که بزرگداشت آن نیز محدود باشد اما گاهی افرادی مانند حضرت فاطمه(س) یا سیدالشهدا(ع) دایره‌ تأثیرگذاری‌ آن‌ها محدود به زمان حیاتشان نیست.

وی افزود: ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ همزمان با حمله‌ ناگهانی کشور عراق به ایران، امام خمینی (ره) به مردم پیام دادند که «حضرت سیدالشهدا(ع) تکلیف ما را مشخص کرده است» و با این پیام مردم دانستند که باید بمانند و جانشان را فدا کنند.

مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: همواره بر این مساله تاکید کرده‌ام که جایگاه و برنامه‌های هفته‌ دولت باید از دهه‌ مبارک فجر تفکیک شود و از گفتمان فیزیکی و افتتاح پروژه در ایام دوری‌کنیم.

وی تصریح کرد:ایام مبارک دهه‌ فجر فرصتی برای ارائه‌ حوزه‌های نرم‌افزاری و نظری انقلاب اسلامی است. عرصه‌ دهه‌ فجر انقلاب اسلامی، عرصه‌ گفتمان‌سازی است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی تصریح کرد: همواره تببین و تعمیق زمینه‌های شکل‌گیری انقلاب و اهداف بلند قیام امام راحل (ره) باید محور برنامه‌ها در دهه فجر باشد.

وی گفت: در مجموعه‌ ۲۲ جلدی صحیفه‌ نور امام خمینی (ره) تنها یک مطلب بدون «بِسْمِ الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» وجود دارد. امام خمینی (ره) در این پیام می‌فرمایند «مطلع شدم هیئتی از کشور امریکا به ایران می‌آید و گفتم که هیچ مسئولی در هیچ جای کشور حق دیدار با آن‌ها را ندارد».

مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان بیان کرد: دهه‌ فجر زمان بیان دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی است و باید کسانی روایت آن سال‌ها را بیان کنند که بتوانند به‌ خوبی دوران پیش از انقلاب و پس از انقلاب را برای مردم بازگو کنند.

وی افزود: امام خمینی (ره) سرمایه‌ای عظیم برای انقلاب اسلامی ایران بودند؛ شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پیامی به بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفتند «کاری که در انقلاب اسلامی ایران انجام شد آرزوی انبیاء و پیامبران الهی در طول تاریخ بوده است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان