ترفند تیز کردن تیغ ژیلت های یکبار مصرف


ترفند تیز کردن تیغ ژیلت های یکبار مصرف در این مطلب شما یاد خواهید گرفت که چگونه تیغ ژیلت را که کند شده تیز کنیم. با ما همراه باشید. تیز کردن تیغ ژیلت  بسیاری از آدمها هنگامی که ژیلت شان کند می‌شود دیگر از آن استفاده نمی‌کنند و آن را دور می‌اندازند ولی در اینجا ما شیوه تیز کردن تیغ ژیلت را به شما آموزش می‌دهیم. تمیز کردن و ضدعفونی ژیلت برای...

ترفند تیز کردن تیغ ژیلت های یکبار مصرف

در این مطلب شما یاد خواهید گرفت که چگونه تیغ ژیلت را که کند شده تیز کنیم. با ما همراه باشید.

تیز کردن تیغ ژیلت

بسیاری از آدمها هنگامی که ژیلت شان کند می‌شود دیگر از آن استفاده نمی‌کنند و آن را دور می‌اندازند ولی در اینجا ما شیوه تیز کردن تیغ ژیلت را به شما آموزش می‌دهیم.

تمیز کردن و ضدعفونی ژیلت برای افزایش طول عمر آن

یکی از محصولات بهداشتی پراستفاده که هم خانم ها استفاده میکنند و هم آقایان ژیلت اصلاح است. ژیلت ها انواع گوناگونی دارند.

این روزها با توجه به شرایط بد اقتصادی مردم خیلی ها برایشان مقدور نیست که بعد از هر بار اصلاح بخواهند ژیلت را دور بیندازند علاوه بر اینکه بسیاری از ژیلت ها چندبار مصرف هستند و میتوانند آنها را چندین بار استفاده کرد.

شما کاربران عزیز می توانید در بخش ترفندهای خانه داری از راه کارهای بسیار عالی در تمام زمینه ها اطلاعات بگیرید و از مصرف دوباره خیلی از لوازم و وسایل نهایت لذت را ببرید!

ولی مشکلی که برای ژیلت ها پیش می آید و سبب می شود که فرد استفاده کننده از آن خسته شود و ژیلت را دور بیندازد، کند شدن تیغ ژیلت هست. هنگامی که تیغ ژیلت کند می شود ممکن است پوست فرد را ببرد و اینکه شود می شود شخص نتواند پوستش را به صورت کامل و تمیز اصلاح کند.

ترفند تیز کردن تیغ ژیلت های یکبار مصرف

تیز کردن تیغ ژیلت

پیش از استفاده از ژیلت بدنتان را در حمام به مدت طولانی خیس نکنید

پوستی که بیش از اندازه خیس شده باشد و قدری متورم باشد آب را به آسانی جذب می کند و پوست نرم می شود. فقط یک یا دو دقیقه پیش از استفاده از تیغ های ژیلت صورت یا بدن خود را خیس کنید.

ژیلت را با فشار روی پوستتان نکشید

ژیلت زنانه ای که جنس و کیفیت خوبی داشته باشد، به گونه ای ساخته شده که به آسانی و با یک حرکت نرم روی پوست سر بخورد. و همینطور ژیلت ویژه آقایان با دارا بودن قسمت صابونی به آسانی بروی پوست میلغزد تا از بریدگی و از صدمه احتمالی پیشگیری کند.

جهت حرکت ژیلت خیلی مهم نیست

محصولات جدید ژیلت طوری طراحی شده اند که می توانید آن ها را در هر جهتی که راحت هستید بکشید. هرچند به دلیل نامنظم بودن رشد مو و برای این که بدن کاملاً تمیزشود، باید ژیلت را در جهات گوناگونی بکشید.

برای استفاده از ژیلت پوستتان را مرطوب کنید

پوست پاهایتان نسبت به پوست صورت، پشت یا کمرتان دارای غدد چربی کمتری است، پس برای داشتن پوستی سالم باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

اول این که بعد از استفاده از ژیلت، برای پیشگیری از اصطکاک و کشیدگی پوست، باید آن را مرطوب کنید.

دوم این که برای حفظ لایه ی رویی پوست که تنها ۲ تا ۵ میکرون ( یک میلیونیم متر) ضخامت دارد، باید آن را چرب و مرطوب کنید. بنابراین برای حفظ و نگهداری از پوست، پس از استفاده از ژیلت، آن را حتماً مرطوب کنید.

ترفند تیز کردن تیغ ژیلت های یکبار مصرف

آموزش تیز کردن تیغ اصلاح ژیلت

بعد از هربار استفاده از ژیلت آن با مسواک تمیز کنید

بعد از استفاده از ژیلت فقط آن را با آب نشویید و بهتر است که از یک مسواک کهنه استفاده کنید و در جهت سمت پایین روی تیغه های ژیلت بکشید تا موهای ریز و جرم پوست و صابونی که گیر کرده دربیاید و کاملا تمیز شود. اگر بعد از هربار استفاده ژیلت را تمیز نکنید همین مو و جرم هایی که میان تیغ ها وجود دارد سبب به وجود آمدن جوش و آکنه و التهابات پوستی در سطح پوستتان می شود.

بعد از هر بار استفاده ژیلت را کامل خشک کنید

ژیلت اگر خشک نشود و آب روی سطحش بماند سبب زنگ زدگی می شود و همین زنگ زدگی لبه تیغ را میخورد و اگر از این ژیلت استفاده کنید سبب بریدگی پوست و بیماری های پوستی می شود.

بنابراین پس از استفاده با یک پارچه نخی و تمیز آن را کامل خشک کنید. پس از خشک کردن ژیلت را داخل ظرفی از الکل قرار دهید چون الکل سبب تبخیر آب میان تیغ ها می شود و همینطور سبب ضدعفونی شدن ژیلت می شود.

پس از این کار ژیلت را اصلا در حمام و یا جای مرطوب نگذارید و حتما در یک جای خشک قرار دهید.

روش تیز کردن تیغ ژیلت با پارچه جین

یک پارچه جین را با یک دست نگه داشته و با دست دیگر ژیلت را روی آن بکشید. چندین بار به جهت بالا کشیده و آنگاه برای چندین بار به جهت مخالف یا پایین بکشید.

این تغییر جهت دادن در کشیدن باعث می شود که همه سطوح تیغ به صورت یکنواختی تیز شود. این کار نه هزینه بر است و نه وقت گیر و معمولا همه افراد نیز یک شلوار جین در منزل دارند تا با استفاده از آن بتوانند ژیلت خود را تیز کنند و استفاده بهتر و به صرفه از آن داشته باشند.

پس از انجام این کار تیغ ژیلت شما کاملا تیز شده و می توانید برای چندین بار دیگر از آن استفاده کنید.

ترفند تیز کردن تیغ ژیلت های یکبار مصرف

راه حل ساده برای تیز کردن ژیلت

تیز کردن ژیلت با فریزر

شاید برایتان غیر قابل باور باشد و با خودتان بگویید مگر میشود؟ ولی جالب است بدانید که با فریزر هم می شود تیغ ژیلت را تیز کرد ولی چطوری؟

بهتر است پیش از اصلاح ژیلت را ابتدا خوب تمیز کنید تا مو زیرش نباشد آنگاه ژیلت را داخل یک نایلون فریزر قرار دهید و در آن را به صورت کامل ببندید و گره بزنید و برای حدود 4 تا 5 ساعت داخل فریزر و یا فریزر یخچالتان قرار دهید. پس از گذشت این مدت ژیلت را بیرون بیاورید و خواهید دید که کاملا تیز شده است.

مطالب مرتبط :

راه رفع تیرگی لبه های واژن، رحم و خوشبو شدن واژن

بهترین راه از بین بردن موهای آلت تناسلی

7+1 نکته خیلی مهم برای رفع موهای زائد بدن


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر