جوکار: گسترش روابط با روسیه و چین فرصتی برای بازسازی اقتصاد کشور است


جوکار: گسترش روابط با روسیه و چین فرصتی برای بازسازی اقتصاد کشور است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش روابط ایران با روسیه و چین فرصتی جدی برای بازسازی اقتصاد کشور است.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص سفر آیت الله رئیسی به روسیه گفت: داشتن روابط دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه و روسیه موجب مصونیت هر دو کشور از فشار های خارجی خواهد شد. بنابراین باید پیمان‌ها و پروتکل‌هایی برای استحکام بخشی این روابط امضا شود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس افزود: روابط با کشورهای دوست و همسایه حجم تجارت خارجی ایران را افزایش داده و موجب تقویت روابط دو کشور یا دو دولت در سطح منطقه و جغرافیای سیاسی خواهد شد.

جوکار با اشاره به تحریم‌های غرب و آمریکا علیه ایران اظهار کرد: ارتباط و تعامل با بلوک شرق موجب تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی خواهد شد.

وی ادامه داد: ایران و روسیه در راستای همکاری‌های منطقه‌ای، مبارزه با تروریست‌های داعش همکاری های خوبی داشته اند که این همکاری‌ها موجب استحکام‌بخشی پیوند دو کشور بوده و دستاوردهای خوبی برای دو طرف به همراه دارد.

وی با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی دو طرف و توان بازار روسیه برای عرضه محصولات کشاورزی ایران گفت: روسیه بازار خوبی برای محصولات کشاورزی و باغی ایران است و باید از این فرصت صادراتی استفاده کرد.

جوکار یادآور شد: توافقنامه‌هایی که در جریان سفر رییس جمهور کشورمان به روسیه به امضا خواهد رسید از هر جهت حائز اهمیت است و به عنوان تصمیم راهبردی در حوزه توسعه روابط دو کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که سفر رییس جمهور برای اولین بار در دولت سیزدهم اتفاق می‌افتد و قرار است توافقاتی به صورت مکتوب تنظیم شود، فرصت تاریخی برای ما محسوب می‌شود که باید از آن به خوبی استفاده کنیم و دولت می‌تواند از این فرصت برای بازسازی جدی در حوزه اقتصاد استفاده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403