تولید بیش از ٢ میلیون تن محصولات زراعی در سیستان و بلوچستان


تولید بیش از ٢ میلیون تن محصولات زراعی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در روز مزرعه خارج از فصل در جمع کشاورزان منطقه جلگه با اشاره به استعدادهای زراعی و باغی و شیلاتی گفت: با توجه شرایط مطلوب اقلیمی، جلگه قطب کشاورزی استان است و در آینده نیز با تلاش کشاورزان قطب تولید محصولات ارگانیک کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا- محمد علی نیکبخت افزود: برای دستیابی به کشاورزی اقتصادی و تجاری، تکمیل زنجیره ازرش محوری ترین اقدام است و سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان نیز برای توسعه کشاورزی در منطقه، کشت قراردادی را در اولویت کار خود قرار داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی نیز با اشاره به تولید بیش از ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار تن محصولات زراعی در سال جاری گفت از این میزان تولید، ٣۶۴ هزارتن آن به تولید انواع سبزیجات شامل پیاز، گوجه‌فرنگی، بامیه، فلفل و... اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: سهم تولید گوجه‌فرنگی در فضای باز از کل تولید سبزیجات، بیش از ۵٨ هزار و ٣٠٠ تن می باشد.

طوقی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان ،سه نوبت گوجه‌فرنگی کشت و برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ٢ هزار هکتار گوجه‌فرنگی در سیستان وبلوچستان کشت شده است.

وی عمده مناطق تولید کننده گوجه‌فرنگی استان را در شهرستان های زرآباد ، چابهار، فنوج، دشتیاری، دلگان و خاش ذکر کرد.

امان اله طوقی تاکید کرد: بدنبال استفاده از ارقام با عملکرد بالا و کیفیت و بازار پسندی بیشتر و از طرفی کشت قراردادی می‌باشیم.

از نکات برجسته این مراسم حضور مدیر عامل شرکت بزرگ رژین تاک بود که قول مساعد برای سرمایه گذاری در توسعه صنایع غذایی پس از تولید محصول گوجه‌فرنگی در منطقه داد.

وی تصریح کرد: با کشت الگویی کشت گوجه‌فرنگی در منطقه و نتایج مطلوبی که حاصل شده برای تغییر الگوی کشت و توسعه اقتصادی گوجه‌فرنگی در منطقه با همیاری و مشارکت کشاورزان، کارخانه تولید رب گوجه و محصولات فرعی آن در منطقه با سرمایه‌گذاری این شرکت راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است در سیستان وبلوچستان طی سال زراعی جاری بیش از ۴ هزار هکتار کشت قراردادی انجام شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد