تاکید استاندار بر مطرح کردن اقتصاد و برند فرش سیستان در کشور


تاکید استاندار بر مطرح کردن اقتصاد و برند فرش سیستان در کشور

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر حفظ و زنده نگه‌داشتن فرش به عنوان میراث فرهنگی با ارزش و کهن گفت: باید تلاش کنیم برند فرش سیستان را در کشور مطرح کنیم از اینرو فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای، تشکل‌ها و حوزه‌های فرهنگی می‌توانند در این قسمت فعالیت مثبت داشته باشند.

به گزارش ایسنا- حسین مدرس خیابانی در نشست با تولیدکنندگان فرش سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم اقتصاد فرش را ارتقا دهیم تصریح کرد: سامانه ثبت فعالان بخش فرش باید ایجاد شود همچنین یک تشکل واحد بخش خصوصی که بتواند نمایندگی و دفاع از مواضع قالیبافان، قالی‌فروشان و تولیدکنندگان این صنعت را انجام دهد در سیستان و بلوچستان باید شکل گیرد.

وی با بیان اینکه فرش سیستان از قدمتی طولانی و منحصر به فردی برخوردار بوده و یکی از اصیل‌ترین قالی‌های سنتی کشورمان است گفت: باید تلاش کرد اقتصاد فرش سیستان پایدار شود زیرا این فرش ثبت ملی و تبدیل به یک برند شده است.

استاندار گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) باید یک پایگاه ویژه برای فرش و صنایع دستی ایجاد کند زیرا این‌ها عواملی هستند که بسیار می‌توانند شرایط اشتغال مددجویان را تسهیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرش سیستان حتما در فرودگاه بین‌المللی زاهدان غرفه مربوطه‌اش ایجاد شود و همه یاد بگیریم وقتی از این به بعد خواستیم آثار تمدنی این منطقه را معرفی کنیم یکی از آن‌ها فرش سیستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر کم آبی در سیستان کشاورزی را تعطیل کرده اما فرصتی مثل فرش فرصتی بی‌بدیل است گفت: جذب هنرجویان فرش دارای اهمیت و شناساندن این بخش توسط حوزه‌های مختلف استان دارای ضرورت است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...