معرفی جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان ضروری است


معرفی جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان ضروری است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های توریستی استان به عنوان یک برنامه و هدف مهم در دستورکار دستگاه‌های متولی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان که با محوریت برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی برگزار شد اظهارداشت: اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری، حمل و نقل، اسکان مسافران، تامین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی شهروندان و مسافران، برگزاری تورهای فرهنگی، عرضه محصولات تولیدی داخل استان و ارائه خدمات امدادی و درمانی سفر از جمله مهمترین اولویت‌های کاری این ستاد خواهد بود.

وی افزود:طی ۲ سال اخیر، صنعت گردشگری به دلیل شیوع کرونا بسیار آسیب دیده که هم‌اینک با توجه به واکسیناسیون عمومی و کاهش محدودیت‌ها بهترین فرصت برای جذب گردشگران به استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که هدف ما ثبت خاطره خوش در ذهن مسافران است، گفت: علاوه‌بر طراحی اپلیکشن و تهیه بروشور جهت راهنمایی مسافران، در کلانشهرها، شهرداری‌ها، راهنمایی و معرفی ظرفیت‌های استان را از طریق تلویزیون‌های شهری در دستور کار داشته باشند تا مسافران بدون سرگردانی و معطلی در کمترین زمان ممکن به اطلاعاتی که می‌خواهند دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: البته در بحث انجام سفرهای نوروزی ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم اما باید آمادگی لازم جهت تمهید مقدمات سفر، تامین کالاها و اقلام ضروری و تولید محتوا و اطلاع‌رسانی را به مسافران نوروزی داشته باشیم.

مدرس خیابانی تاکید کرد: امروز باید دنبال تولید محتوای جدید باشیم بنابراین دستگاه‌های متولی با ایجاد ارتباط با پارک علم و فناوری از ظرفیت تولید محتوای جوانان نخبه استان بهره گیرند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه اقتصادی به مسافران نیز حائز اهمیت بوده چرا که ممکن است مسافران علاوه بر انتقال ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران، خودشان نیز تمایل به سرمایه‌گذاری در استان را داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح «ستاد استقبال از بهار» را دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداری‌ها اجرایی و علاوه بر آن، فرمانداری ها و شهرداری‌های استان اماکن موقت توزیع و فروش سوغاتی در ورودی‌های شهر را برنامه ریزی کنند.

وی با تاکید بر فراهم‌سازی تمهیدات لازم از جمله استقرار راهدارخانه و تهیه راهنمای مسافران جهت استقبال از مسافران نوروزی طی ۲ ماه باقی‌مانده سال گفت: امنیت مسافران نوروزی و شهروندان نیز به عنوان یک رکن اساسی بسیار برای ما مهم است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: وظایف سازمان‌ها و دستگاه‌ها به عنوان منشور و در قالب یک دفترچه تهیه شود تا ضمن دسترسی دستگاه‌ها و سازمان‌ها به وظایف‌شان در اختیار مسافران هم قرار داده شود تا مردم بدانند به چه کسانی باید مراجعه کنند.
وی ادامه داد: بخشی از کارگاه‌ها و خدمات تعمیرگاهی اتومبیل شیفت‌بندی شوند و در ایام عید به صورت ۲۴ ساعته فعال باشند تا در مواقع نیاز مسافران معطل نمانند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات جاده‌ای و همچنین تسهیل در تردد مسافران در ایام نوروز عملیات عمرانی داخل شهرها و جاده‌های استان تعطیل شود.

وی با تاکید بر راه اندازی ایستگاه سی ان جی زاهدان تا ایام نوروز تصریح کرد: مساله صدور مجوز احداث جایگاه‌های جدید سوخت با جدیت از طریق دولت و وزارت نفت در دست پیگیری است اما تا آن زمان با توجه به اینکه بخشی از هنر و وظایف مدیران علاوه‌بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای بهره‌گیری از امکانات موجود به نحو مطلوب است، راه‌اندازی و فعال کردن پمپ های نیمه تعطیل و تعطیل ضرورت دارد.

مدرس خیابانی با بیان این‌که نجات جان یک انسان برابر با نجات جان یک امت است افزود: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که در مواقع بحران بیمار نیازمند به خدمات معطل بماند و برای انتقال به موقع بیماران و مادران باردار با مشکل مواجه باشیم بنابراین راه‌اندازی اورژانس هوایی و آماده بودن بالگرد هلال‌احمر برای مواقع بحران و ایام‌ نوروز ضروری است.

وی همچنین بر راه‌اندازی و تجهیز پایگاه‌های آتش‌نشانی در نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان که سابقه حریق و آتش‌سوزی دارند تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...