تکمیل زنجیره ارزش محوری‌ترین اقدام در جهت کشاورزی اقتصادی است


تکمیل زنجیره ارزش محوری‌ترین اقدام در جهت کشاورزی اقتصادی است

زاهدان- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل زنجیره ارزش محوری‌ترین اقدام برای دستیابی به کشاورزی اقتصادی و تجاری محسوب می‌شود از اینرو این سازمان برای توسعه کشاورزی در استان کشت قراردادی را در اولویت کار خود قرار داده است. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا محمدعلی نیکبخت در بازدید از مزرعه خارج از فصل در جمع کشاورزان منطقه جلگه با اشاره به استعدادهای زراعی، باغی و شیلاتی منطقه اظهارداشت: با توجه شرایط مطلوب اقلیمی، جلگه قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان است و در آینده نیز با تلاش کشاورزان قطب تولید محصولات ارگانیک کشور خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با اشاره به تولید بیش‌از ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار تن محصولات زراعی گفت: از این میزان تولید، ٣۶۴ هزار تن آن به تولید انواع سبزیجات شامل پیاز، گوجه‌فرنگی، بامیه و فلفل اختصاص دارد.
امان طوقی با بیان این‌که سهم تولید گوجه‌فرنگی در فضای باز از کل تولید سبزیجات، بیش‌از ۵٨ هزار و ٣٠٠ تن است افزود: با توجه به شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان، سه نوبت گوجه‌فرنگی کشت و برداشت می‌شود.
وی با بیان این‌که از ابتدای امسال تاکنون٢ هزار هکتار گوجه‌فرنگی در سیستان وبلوچستان کشت شده تصریح کرد: عمده مناطق تولیدکننده گوجه‌فرنگی استان در شهرستان‌های زرآباد، چابهار، فنوج، دشتیاری، دلگان و خاش است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بدنبال استفاده از ارقام با عملکرد بالا، کیفیت و بازار پسندی بیشتر و از طرفی کشت قراردادی هستیم.
وی تصریح کرد: با کشت الگویی، کشت گوجه‌فرنگی در منطقه و نتایج مطلوبی که حاصل شده برای تغییر الگوی کشت و توسعه اقتصادی گوجه‌فرنگی در منطقه با همیاری و مشارکت کشاورزان، کارخانه تولید رب گوجه و محصولات فرعی آن در منطقه با سرمایه‌گذاری این شرکت راه‌اندازی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان