دوم بهمن 1357 نقطه عطف مبارزات مردم ارومیه علیه رژیم ستمشاهی است


دوم بهمن 1357 نقطه عطف مبارزات مردم ارومیه علیه رژیم ستمشاهی است

ارومیه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دوم بهمن 1357 نقطه عطف مبارزات مردم ارومیه علیه رژیم ستمشاهی و مزدوران این رژیم بود که در تاریخ ثبت شد.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این روز، مسجد اعظم ارومیه مورد هدف نظامیان طاغوت قرار گرفت و این امر سبب آگاه شدن مردم و پی بردن آنها به ماهیت پلید رژیم ستمشاهی شد.

وی اظهار داشت: وقتی مردم آگاهی بیشتری به ماهیت طاغوت پیدا کردند، عزمشان برای مبارزه با رژیم طاغوت جزم شد.

وی با بیان اینکه بیشتر مبارزات مردم علیه رژیم ستمشاهی در کشور به صورت تظاهرات بود، بیان کرد: با این وجود در حماسه ۲ بهمن ارومیه مبارزه مسلحانه اتفاق افتاد و مردم خونشان به جوش آمد و دست به حرکت مسلحانه زدند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: این حماسه باید به نسل جدید منتقل، تبیین و واکاوی شود و نسل جوان ما باید بداند چه جنایت هایی توسط رژیم‌ستمشاهی روی داده و چه خونهایی برای پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شده است.

آیت الله شبستری ادامه داد: پاسداشت این حوادث و حماسه ها درحقیقت پاسداشت انقلاب است.

به گزارش ایرنا، درتاریخ مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی روزهای بزرگی چون خرداد ۴۲، ۱۹ دی قم، ۲۹ بهمن تبریز، ۱۷ شهریور تهران و ۱۳ آبان دیده می شود که دوم بهمن ۵۷ ارومیه هم از جمله این مبارزات است.

دوم بهمن ۱۳۵۷ به فرماندهی مجاهد نستوه حجت الاسلام غلامرضا حسنی ومردم ارومیه برعلیه نیروهای طاغوت صورت گرفته وغیرت وشجاعت مردم آذربایجان غربی را به طاغوت وطاغوتیان نشان داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس