تردد در گردنه‌های مهاباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست


تردد در گردنه‌های مهاباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: در حال حاضر به دلیل کولاک، کاهش دید و لغزنده بودن جاده تردد در گردنه‌های زمزیران و جواله رشان این شهرستان در محور مهاباد - سردشت بدون استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

محسن خادمی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارتفاع برف در این گردنه ها را بیش از نیم متر اعلام کرد و اظهار داشت: با شروع بارش برف همراه با وزش شدید باد در منطقه ، محور مهاباد به سمت سردشت با همکاری عوامل شهرداری و پلیس راه روز گذشته مسدود شد که امروز نیز علیرغم بازگشایی، امکان تردد تنها با استفاده از زنجیرچرخ مقدور است.

وی ادامه داد: محورهای مهاباد به بوکان و همچنین محور مهاباد به پیرانشهر از مسیر جاده پسوه نیز به علت کولاک شدید و کاهش دید افقی از شبانه روز گذشته همچنان مسدود اعلام است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد با تاکید کرد بر اینکه رانندگان از سفرهای غیرضروری تا مساعد شدن شرایط امتناع کنند، اظهار داشت: در صورت ضرورت رانندگان ضمن رعایت نکات امینی از مسیرهای جایگزین(مهاباد - میاندوآب - بوکان) و (مهاباد - نقده - پیرانشهر) استفاده کنند.

خادمی اضافه کرد: هم اکنون تردد در سایر محورهای این شهرستان نیز شامل محور مهاباد به ارومیه و مهاباد به میاندوآب به کندی در جریان بوده ولی رانندگان سعی کنند در این محورها نیز با استفاده از زنجیرچرخ تردد داشته باشند.

وی بیان کرد: هم اکنون تمام امکانات و ماشین آلات راهداری برای برف روبی و نمک پاشی و همچنین ارایه خدمات به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک آماده باش هستند.

خادمی از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای منطقه را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت راه ها از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، طبق گفته هواشناسی سامانه بارشی از روز گذشته وارد منطقه شده که فعالیت خود را تا اواخر وقت امروز بیشتر به صورت بارش برف همراه با وزش باد به نسبت شدید نشان می دهد.

هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

بارش برف سنگین کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از اوایل هفته جاری در این شهرستان و دیگر نقاط آذربایجان‌غربی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد مشکلاتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان