گزارش ایسنا از حضور وزیرکشور میان سیل‌زدگان قلعه‌گنج


گزارش ایسنا از حضور وزیرکشور میان سیل‌زدگان قلعه‌گنج

وزیرکشور و معاونان، استاندارکرمان و هیأت همراه صبح امروز 30 دی‌ماه در حال بازدید از محله‌های شهرستان قلعه‌گنج و روستاهای این شهرستان هستند. 

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در ادامه سفر دو روزه خود به جنوب استان کرمان درحال بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده و نحوه امدادرسانی است.
برپایه این گزارش بازدید از محلات و روستاهای سورگ‌آباد و میانشهر اولین برنامه کاری وزیر کشور در شهرستان قلعه گنج بود.
همچنین در روستای میانشهر نیروهای امدادی توسط کف کش درحال کشیدن آب داخل نخلستان ها و خانه ها بودند.

گزارش ایسنا از حضور وزیرکشور میان سیل‌زدگان قلعه‌گنج


ورود وزیر کشور به روستای جمشاهی و تجمع مردم در اطراف وی و صدای همهمه اهالی که هر کس به گونه‌ای مشکلاتشان را مطرح می کردند.
درخواست مشترک مردم این روستا، لایه‌روبی رودخانه، احداث سیل‌بند و آب آشامیدنی بود. گفتنی است آب از سه جهت وارد این روستا می شود.
به گزارش ایسنا، طبق گفته اهالی در این روستا ۹۶ خانوار زندگی می کنند و شب گذشته به همه آن‌ها گروه‌های امدادی غذای گرم داده‌اند.
یکی از اهالی به خبرنگار ایسنا می‌گوید: در سیل ۱۲ دی‌ماه به ۱۵ خانواده پتو و موکت دادند اما در این سیل هنوز چنین اقلامی توزیع نشده است.
مردم روستای جمشاهی فریاد می‌زدند که ۹۶ ساعت بدون آب آشامیدنی سر می‌کنند(مردم آب شرب خود را از قلعه‌گنج خریداری و توسط گالن و تانکر به روستا می آورند).

در میان بازدید یک پیرزن از وزیر کشور درخواست بازدید از منزلش کرد و وحیدی به درخواستش پاسخ مثبت داد.
برپایه این گزارش، خانه های این روستا توسط بنیاد مسکن در سال حدود ۸۹ ساخته شده‌اند که در باران‌های اخیر از سقف و دیوارهای آن آب وارد خانه‌ها شده است. شواهد حاکی از آن است که همه ساختمان های اسکلت فلزی این مشکل را پیدا کرده اند.
براساس این گزارش، مقرر شد سپاه ثارالله لوله کشی آب برای این روستا را انجام دهد و استاندار کرمان نیز گفت: هزینه پروژه را پرداخت می‌کند.

گزارش ایسنا از حضور وزیرکشور میان سیل‌زدگان قلعه‌گنج

گزارش ایسنا از حضور وزیرکشور میان سیل‌زدگان قلعه‌گنج

گزارش ایسنا از حضور وزیرکشور میان سیل‌زدگان قلعه‌گنج

گزارش ایسنا از حضور وزیرکشور میان سیل‌زدگان قلعه‌گنج

وزیر کشور، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله و سایر مسئولین کشوری و استانی میان جمعیت اهالی روستای سورگ آباد محصور شده و هر کدام به سخنان تعدادی از مردم گوش می‌دادند.

خواسته اصلی مردم این روستا نیز آب آشامیدنی بود و برخی از اهالی می‌گویند: مسئولین فقط برای گرفتن عکس و فیلم به اینجا می‌آیند و هیچ امدادرسانی صورت نگرفته است.

آقای دادعلی یکی از اهالی به ایسنا می‌گوید: سیل سرویس بهداشتی‌ها را خراب کرده و برخی منازل محصور در آب هستند و اهالی منازل نمی‌توانند وارد خانه شوند.

وی ادامه می‌دهد: یک خانم در این روستا وجود دارد که هیچ کس را ندارد و خانه او را کامل آب فرا گرفته و نمی‌تواند وارد خانه‌اش شود، حاضرم برای من هیچ کاری نکنند اما به داد این خانم برسند که او را نزد استاندار بردم تا به وضعیت این بانو رسیدگی کنند، زینی‌وند به فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان دستور رسیدگی داد، آقای فلاح یکی از نیروهای خود را صدا زد تا رسیدگی کنند آن نیروی خدوم هلال احمر مرد را تا فاصله‌ای همراهی کرد و سپس او را رها کرد و رفت تا زمانی که ما آنجا بودیم کسی به سراغ این بانو نرفت و این گوشه‌ای از" بروکراسی امدادی" بود.

مردم روستا به وزیر کشور می گویند: خانه‌های که امروز از سقف و دیوارشان آب می‌دهد، دستکار دولت است.

سپس وزیر کشور و هیات همراه از روستای چراغ آباد بازدید کردند. سیل اخیر سیل بند این روستا را خراب کرده است.

یکی از اهالی به ایسنا می‌گوید: کولر و یخچال اهالی این روستا خراب شده است و حدود ۸ خانه نیز نشست کرده‌اند.

وحیدی از پل ده دهانه سه راه منوجان ابتدای محور رمشک بازدید کرد.

برپایه این گزارش، سیل ابنیه پل‌ها را خراب کرده و حدود ۴ پل در حال افتادن هستند گفتنی است سیل حدود ۷۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های قلعه گنج وارد کرده است.

در ادامه وزیر کشور از بندخاکی پایابی که در سال ۶۸ توسط جهادسازندگی احداث و در سیل اخیر آسیب دیده است، بازدید کرد.

وزیر کشور در حاشیه بازدید گفت: باید چند سیل‌بند در این منطقه زده شود تا روان آب‌های بالادست را کنترل کنند و فعلاً قرار اولیه برای انجام آن‌ها را گذاشته‌ایم.

وی تأکیدکرد: با احداث سیل‌بندها، شهرها را تقریباً در برابر سیلاب ایمن می‌کنیم.

همچنین سعیدی مدیرکل مدیریت بحران از توزیع ۱۰۰تن مواد غذایی توسط هلال احمر و ارسال ۴۰تن دیگر خبر داد و گفت: تجهیزات ارتش به زهکلوت رسید.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا