هوای خراسان رضوی تا هشت درجه زیر صفر سرد می‌شود


هوای خراسان رضوی تا هشت درجه زیر صفر سرد می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی به صدور هشدار نارنجی هواشناسی اشاره و بیان کرد: دمای هوای این استان ظرف روزهای آتی تحت تاثیر جریان سرد شمالی کاهش یافته بطوری که در نواحی سردسیر خراسان رضوی به هشت درجه زیر صفر خواهد رسید.

آذر رضایی‌پور روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی، خراسان رضوی از عصر امروز ۳۰ دی ماه تا اواخر وقت شنبه آتی دوم بهمن ماه تحت تاثیر سرمای سامانه جوی ناپایدار بارشزا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: حاصل فعالیت این سامانه جوی ظرف امشب و فردا "تشدید ابرناکی آسمان، افزایش شدت وزش باد، کاهش محسوس دمای هوا، پدیده مه، کاهش عمق میدان دید و بارش برف و باران" در سطح خراسان رضوی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی به احتمال بروز برخی خسارت بخاطر این وضعیت جوی به‌ ویژه برای فردا یکم بهمن ماه اشاره و بیان کرد: بر این اساس لازم است پیش‌بینی و آمادگی لازم در مورد وقوع کندی و اختلال در فعالیت سامانه حمل و نقل جاده‌ای به‌ ویژه در مسیرهای کوهستانی استان که شاهد کولاک برف، لغزندگی و یخزدگی سطح جاده‌ها خواهند بود صورت گیرد.

وی همچنین به شهروندان برای پرهیز از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات ظرف امروز تا شنبه آتی هشدار داد و به مسافران همراه داشتن تجهیزات زمستانی را در رفت و آمدهای جاده‌ای توصیه کرد.

رضایی‌پور گفت: "تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات وزش باد شدید، تامین سوخت زمستانی و همچنین تنظیم دمای گلخانه‌ها، واحدهای مرغداری و دامداریها" دیگر توصیه‌های ضروری برای جلب توجه شهروندان نسبت به آمادگی برای مواجهه با شرایط جوی ظرف این مدت هستند.

وی در ادامه به دمای هوای مشهد نیز اشاره و بیان کرد: دمای هوا این شهر امروز با سه درجه افزایش نسبت به دیروز، در گرمترین ساعات به ۱۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

قوچان واقع در شمال خراسان رضوی با دمای هوای هشت درجه زیر صفر و سرخس در شرق استان با دمای هوای ۱۴ درجه سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا