2 شهر کردستان باز هم در صدر سردترین شهرهای کشور قرار گرفتند


2 شهر کردستان باز هم در صدر سردترین شهرهای کشور قرار گرفتند

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته شهرهای بابارشانی بیجار با دمای منفی 28 و دیواندره با منفی 24 درجه سانتی گراد سردترین شهرهای کشور بودند.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سایر شهرهای استان سردترین دمای هوا به ترتیب در سروآباد با ۲۰-، دهگلان ۱۶-، سنندج ۱۴-، زرینه ۱۲-، مریوان ۹-، کامیاران ۸-، بیجار ۶-، سقز و بانه ۵- و قروه ۴- درجه سانتی گراد بود.

وی با اشاره به اینکه حداکثر دمای استان در شهرهای کامیاران و قروه به سه درجه سانتی گراد رسید، افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته بین منفی ۶ و منفی ۱۴ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: یک سامانه بارشی که عمدتا به شکل برف است از بامداد امروز در استان فعال شده و فعالیت آن تا اواخر وقت امشب تداوم دارد.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه بیشتر در نیمه غربی استان است و با توجه به اینکه به همراه آن شاهد پدیده وزش باد نیز هستیم، یخبندان، کاهش دید افقی و اختلال در تردد در معابر و راه‌های کردستان پیش بینی می شود.

پناهی افزود: به دنبال این سامانه امروز ارتفاع برف تازه در شهرهای مریوان به ۲۵ سانتی متر، بانه ۱۲، سقز هفت، سنندج ۲ و بیجار، کامیاران، قروه و زرینه به یک سانتی متر رسید.

وی ادامه داد: میزان آب حاصل از بارندگی در شهرهای مریوان ۱۱ میلی متر، سروآباد هشت، بانه پنج، سقز سه و سنندج، دهگلان و زرینه یک میلی متر بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره هواشناسی کردستان یادآور شد: دمای هوا از روز جمعه سردتر شده و روز شنبه هفته آینده کاهش بسیار محسوسی خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش