هشدار نارنجی هواشناسی: استان سمنان دو روز برف و کولاک در پیش دارد


هشدار نارنجی هواشناسی: استان سمنان دو روز برف و کولاک در پیش دارد

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان، با اعلام هشدار سطح نارنجی، برای روزهای پنجشنبه و جمعه در استان ناپایداری جوی و بارش برف و کولاک پیش‌بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: هشدار سطح زرد دو روز پیش اعلام شده بود و برای امروز و فردا(جمعه) هشدار سطح نارنجی اعلام می شود.

ایرج مصطفوی ابراز داشت: با تقویت سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان سمنان و با شدت بیشتر در ارتفاعات و نواحی شمالی، بارش برف و کولاک و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

وی زمان آغاز فعالیت این سامانه بارشی را عصر امروز پنجشنبه و زمان خروج این سامانه ناپایدار جوی را عصر جمعه اعلام و اضافه کرد: نوع مخاطره این سامانه به صورت بارش برف و کولاک، وزش باد شدید، مه‌آلودگی، کاهش دید افقی و پایداری سرمای هوا خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: منطقه اثر این سامانه نیز بیشتر متوجه شهرهای رضوان، شهمیرزاد، شاهرود، دامغان، سمنان، آرادان، ایوانکی، سرخه، بیارجمند، گرمسار و میامی است.

وی ادامه داد: اختلال در تردد در محورهای شمال استان سمنان به دلیل بارش برف و کولاک، کاهش دید و یخبندان و سرما دور از انتظار نیست.

مجهزبودن خودروی مسافران به تجهیزات زمستانی، استفاده از ضدیخ در مسایل نقلیه، خودداری از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیرهای کوهستانی، اتخاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی، پرهیز از توقف در زیر درختان کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت به دلیل احتمال ریزش و صرفه‌جویی در مصرف گاز و حامل های انرژی، مهمترین توصیه های مصطفوی برای امروز و فردا بود.

وی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای منفی چهار و هفت درجه سانتیگراد برای امروز در شهر سمنان، گفت: فردا سمنان دمای پنج درجه زیرصفر را در پیش دارد و شهرهای رضوان و شهمیرزاد به ترتیب تا 12 و هفت درجه زیرصفر سرد می شوند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: سرما تا روز یکشنبه در استان ماندگار است و بیشتر شهرهای استان دمای زیرصفر درجه را تجربه می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان