سناتورهای فرانسوی رای به ممنوعیت حجاب در مسابقات ورزشی دادند


سناتورهای فرانسوی رای به ممنوعیت حجاب در مسابقات ورزشی دادند

سناتورهای جمهوری خواه فرانسوی بار دیگر به اصلاحیه‌ای رأی دادند که استفاده از حجاب در مسابقات ورزشی را ممنوع می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، این رای‌گیری در چارچوب بررسی لایحه ورزش در مجلس سنای فرانسه صورت گرفت. این اصلاحیه به رغم مخالفت رکسانا ماراسینه آنو، وزیر ورزش فرانسه به تصویب رسید.

حدود ۱۶۰ قانونگذار با رأی موافق و ۱۴۳ نماینده مخالف، لایحه دموکراتیزه کردن ورزش و تضمین شرایط ورزشکاران حرفه‌ای را به این مضمون اصلاح کردند: استفاده از نمادهای مذهبی برجسته برای شرکت در رویدادها و مسابقات ورزشی که توسط فدراسیون‌های ورزشی و انجمن‌های وابسته برگزار می‌شود، ممنوع است.

با این قانون زنان ورزشکار مسلمان فرانسه از حضور و رقابت در میدان‌های ورزشی محروم می‌شوند.

وزیر ورزش، مخالفت خود را با این اصلاحیه خاص ابراز کرد و یادآور شد که این قانون مغایر با سکولاریسم تضمین شده در جمهوری فرانسه است. به گفته او ورزش اول از همه راهی برای پیوند است.

مقامات انجمن ملی دانشجویان علوم و فنون فعالیت‌های بدنی و ورزشی این اصلاحیه را محکوم کردند چرا که می‌تواند خطر محرومیت زنان مسلمان از شرکت در ورزش‌های حرفه‌ای و همچنین جلوگیری از انتخاب ورزش‌های رقابتی توسط نسل جوان را به همراه داشته باشد.

تغییرات ایجاد شده در لایحه ورزش توسط سنا بار دیگر قبل از تبدیل شدن به قانون با مجلس شورای ملی مورد بحث قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه فرانسه میزبان المپیک ۲۰۲۴ و انتخابات ریاست جمهوری در ماه آوریل است، تصویب این قانون می‌تواند پیامدهای بدی داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر