فعال شدن سامانه بارشی در تهران/از سفرهای غیرضروری اجتناب شود


فعال شدن سامانه بارشی در تهران/از سفرهای غیرضروری اجتناب شود

تهران- ایرنا- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، با بیان اینکه براساس اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر امروز (پنجشنبه ٣٠ دیماه) یک سامانه بارشی در این استان فعال می شود، گفت: با توجه به شرایط جوی مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

عادل مصدقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی همراه با باد شدید در نواحی جنوبی و غربی استان و در ارتفاعات به صورت بارش برف، کولاک و کاهش شدید دما تا فردا جمعه اول بهمن در سطح استان تهران فعال است.

وی ادامه داد: براساس این پدیده جوی و سامانه بارشی ممکن است اتفاقاتی در تردد جاده های کوهستانی به وجود بیاید و در همین راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته در طرح زمستانه نیروهای راهداری همراه با ماشین های زمستانه در حالت آماده باش قرار دارند.

مصدقی اضافه کرد: با آماده کردن راهدار خانه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا علاوه بر اقدامات پیشگیرانه همزمان با شروع بارش ها عملیات شن، نمک پاشی و برف روبی در محورها انجام شود.

وی با بیان اینکه همزمان با عبور و مرور و ترافیک عملیات راهداری زمستانی نیز به مرحله اجرا در می آید ابراز امیدواری کرد: با مشارکت مردم و کاربران جاده ای مشکلی در تردد پیش نیاید.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اذعان داشت: این سامانه بارشی به ویژه در شب هنگام در جاده های کوهستانی و گردنه ها نظیر گردنه امامزاده هاشم جاده هراز، گدوک محور فیروزکوه، محدوده امین آباد، دلیچایی حوزه دماوند، حوزه شمیرانات، مناطق کوهستانی فشم به سمت شمشک و راههای روستایی کوهستانی، جاده امامزاده داود در ارتفاعات کوهستانی آن همراه با باد شدید، کولاک و کاهش دید خواهد بود.

مصدقی توصیه کرد که مسافران از عصر امروز تا عصر فردا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و برنامه خود را تا مساعد شدن هوا و پایداری جوی به تاخیر بیندازند و اگر سفر آنها ضروری است با تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت خودرو، داشتن وسایل گرمایشی به همراه داشتن آذوقه سفر امن و با آرامشی را برای خود رقم بزنند.

وی افزود: مردم به توصیه ها و تاکیدات پلیس راه، سازمان هواشناسی و راهداری توجه کنند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران توضیح داد: همه عوامل راهداری استان همچنان در آماده باش کامل هستند و به صورت لحظه ای نسبت به رصد و مراقبت مستمر از شرایط جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی استان اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: به نوعی این رصدها از طریق دریافت گزارش های ارسالی توسط گشت های راهداری، مشاهده تصاویر زنده از طریق دوربین های نظارت تصویری و همچنین سامانه های تردد شمار هوشمند بر سطح راه ها است.

مصدقی افزود: راهداران در محل راهدارخانه و نقاط مستعد برف، کولاک و مه گرفتگی مستقر هستند و اقدامات لازم را به موقع انجام می دهند ولی اگر شرایط سخت شد برای حفظ جان کاربران جاده ای تصمیمات لازم برای محدودیت و ممنوعیت موقت تردد در جاده ها اتخاذ و به مردم اطلاع رسانی های می شود.

مصدقی گفت: تلفن گویای ۱۴۱ و تلفن ثابت ۷۷۹۰۹۰۸۰ مرکز مدیریت راهها استان تهران به صورت شبانه روزی آماده اطلاع رسانی از آخرین وضعیت شرایط ترافیکی و جوی جاده های استان به هموطنان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...