فرماندار: کارخانه تولید آهن اسفنجی در هشترود احداث می‌شود


فرماندار: کارخانه تولید آهن اسفنجی در هشترود احداث می‌شود

مراغه- ایرنا- فرماندار هشترود گفت: کارخانه تولید آهن اسفنجی به عنوان پنجمین واحد صنعت فولاد در این شهرستان توسط شرکت «ظفرفلز آذربایجان» در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی احداث می‌شود.

«امین امینیان» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد تولیدی با ۲۵۰ هزار تن ظرفیت سالانه و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، احداث و برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه این کارخانه همزمان با دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار داشت: هشترود در حوضه آبریز دریاچه خزر قرار دارد و با محدودیت‌های آبی حوضه دریاچه ارومیه مواجه نیست؛ بر همین اساس طی سال‌های پیش‌رو برخی از صنایع آب‌بر استان از جمله فولاد به این شهرستان سوق داده خواهد شد.

توسعه همه‌جانبه هشترود در سال‌های پیش‌رو قابل پیش‌بینی است

فرماندار هشترود گفت: در این شهرستان اقدامات قابل توجه زیربنایی طی سال‌های اخیر انجام، و ظرفیت‌های موجود اساس آمایش سرزمینی در سه محور کشاورزی، گردشگری و معدن شناسایی شده است که بر اساس آنها شاهد توسعه همه‌جانبه شهرستان طی سال‌های پیش‌رو خواهیم بود.

وی توسعه کشاورزی هشترود را در گرو اجرای پایاب سد سهند دانست و اظهار داشت: اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو قرار دارد که واحد عمرانی یک آن دارای ۲ ایستگاه پمپاژ اصلی و چهار ایستگاه فرعی است.

به گفته «امینیان» تکمیل پایاب سد در وضعیت کنونی به مشارکت اهالی نیاز دارد و بر همین اساس برای تجهیز اراضی فاز یک پایاب به آبیاری قطره‌ای یا بارانی، هر کشاورز به ازای هر هکتار ۱۰ میلیون تومان ‌و جهاد کشاورزی نیز ۹ میلیون تومان به صورت بلاعوض کمک کرده و مابقی را هم آب منطقه‌ای پرداخت می‌کند.

وی همچنین به اتمام عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ فرعی ps۳ و اراضی پایاب حدود ۸۰۰ هکتار تا پایان سال و کشت بهاره سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و تعیین پیمانکار اجرایی ایستگاه پمپاژ فرعی ps۲ با همکاری جهاد و آب طی هفته آینده را مورد تاکید قرار داد.

کمبود تجهیزات امدادرسانی در هشترود باید رفع شود

فرماندار هشترود بیان کرد: با توجه به اینکه هشترود در مسیر توسعه قرار گرفته و استقبال فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان رو به افزایش است، کمبود تجهیزات امدادرسانی در بخش‌های راهداری، اورژانس و آتش‌نشانی باید رفع شود.

«امینیان» بر تجهیز ماشین‌آلات سنگین برف‌روبی و تامین نیروی انسانی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه ماشین‌آلات سنگین این اداره از قبیل لودر و بولدوزر و کامیون‌ها در حال تعمیر است و عملیات بازگشایی جاده‌ها با کندی انجام می‌شود.

وی اختصاص یافتن آمبولانس‌های دیفرانسیل‌دار به ویژه بخش نظرکهریزی را نیز خواستار شد و افزود: در مواقع بحرانی و بارش برف، برای نجات بیماران و مادران باردار با مشکل روبرو هستیم.

فرماندار هشترود اختصاص جایگاه سوخت سیار طی فصل زمستان در آزادراه زنجان - تبریز در حوزه استحفاظی شهرستان به خصوص در گردنه‌ها را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: توسعه روزافزود هشترود علاوه بر سه محور کشاورزی، گردشگری و معدن در زمینه صنعت نیز قابل پیش‌بینی است و تقویت زیرساخت‌های شهرستان روند توسعه را تسهیل خواهد کرد.

به گزارش ایرنا هشترود در زمان حاضر به واسطه برخورداری از ۱۳۷ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید ۲۳۰ هزار تن محصول که عمده آن گندم دیم است، به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد، اما علاوه بر آن و در پی فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه پایدار، افق روشنی پیش‌روی این شهرستان قرار گرفته است.

تکمیل گام‌به‌گام پایاب سد سهند از یک سو و قرار گرفتن هشترود در حوزه آبریز دریاچه خزر و نبود محدودیت‌ آبی در آن همچون سایر شهرستان‌های استان که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد از سوی دیگر، زمینه را برای پیشرفت این شهرستان فراهم کرده است.

همچنین فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری از جمله شهرک‌های صنعتی و امکانات زیربنایی همچون آب، برق و گاز و قرار گرفتن هشترود در مجاورت آزادراه تبریز – زنجان نیز موجب شده تا توجه سرمایه‌گذاران و کارشناسان اقتصادی استان به آن جلب شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته