روند پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل


روند پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل

اردبیل - روند پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل ادامه داشته و در شبانه روز گذشته تعداد بستری‌های بیماری کووید-19 در مراکز درمانی همچنان در رقم 76 نفر باقی ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز پنجشنبه گفت: در شبانه روز گذشته ۲۲ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده و به همین تعدادبیمار با کسب بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

دکتر علی محمدیان اردی افزود: از مجموع ۷۶ بیمار بستری در بیمارستانها ۱۱ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

بنا به اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته با صفر شدن دوباره فوت مبتلایان کرونا، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان در رقم ۲ هزار و ۶۲۶ نفر باقی ماند.

دکتر محمدیان‌اردی بیان کرد: هم‌اکنون به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه اعلام کرد: هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد ولی با توجه به شناسایی شماری مبتلا به سویه اومیکرون کرونا در منطقه، بیم شیوع موج ششم کووید.۱۹ در این استان افزایش یافته است.

وی در ادامه اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۸۸۸ هزار و ۳۴۶ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

دکتر محمدیان‌اردی، از تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف ساکن در استان اردبیل خبر داد و افزود: تاکنون ۹۱۳ هزار و ۲۲۱ دُز واکسن نوبت اول و ۷۹۹ هزار و ۷۵۸دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون برای ۱۷۵ هزار و ۳۶۷ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به تزریق دُز اول واکسن کرونا برای بیش از ۹۵ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در این استان گفت: امیدواریم با ادامه همین روند، قبل از شیوع احتمالی موج ششم تمام افراد واجد شرایط دُز اول تا سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی همچنین بیان کرد: پس از هشدار در خصوص احتمال شیوع سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

دکتر محمدیان‌اردی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان را جویا شد