کنترل و نظارت بر پروژه های کرمانشاه ضعیف است/ لزوم تغییر محدوده منطقه ویژه قصرشیرین


کنترل و نظارت بر پروژه های کرمانشاه  ضعیف  است/ لزوم تغییر محدوده  منطقه ویژه قصرشیرین

استاندار کرمانشاه با اشاره به کنترل و نظارت ضعیف بر پروژه های استان، بر رفع این نقیصه تاکید کرد و خواستار ارائه گزارش هفتگی و ماهانه از روند اجرای پروژه های استان شد.

بهمن امیری مقدم در جلسه امروز (30 دی) شورای برنامه ریزی استان با تاکید بر لزوم کنترل و نظارت هرچه بیشتر بر اجرای پروژه های استان گفت: کنترل و نظارت بر پروژه ها در استان ضعیف است و این ضعف باید رفع شود.

وی با اشاره به پیش بینی راه اندازی سامانه کنترل پروژه ها در سازمان برنامه و بودجه گفت: این سامانه باید در خصوص تمام پروژه های استان اعمال شود.

امیری مقدم گفت: از این به بعد ضروری است که روند اجرای پروژه های بصورت هفتگی و ماهانه اعلام شود و نظارت کامل بر روند اجرای آنها صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر تلاش هرچه بیشتر مدیران برای جذب اعتبارات بیشتر گفت: در حال حاضر لایحه بودجه در مجلس در دست بررسی است واز مسئولین دستگاه ها انتظار داریم که تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات بیشتر به کار گیرند.

وی افزود: مسئولین دستگاه ها باید در این زمینه حتما از ظرفیت نمایندگان استان استفاده کنند.

امیری مقدم از تمام مسئولین دستگاه های اجرایی استان خواست تا لیست پروژه هایی که ردیف اعتباری آنها در لایحه بودجه حذف شده و یا رقم بودجه آنها کاهش یافته را احصا و اعلام کنند تا از طریق نمایندگان یا در سفر آتی رییس جمهوری در خصوص آنها پیگیری های لازم صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم تغییر محدوده منطقه ویژه قصرشیرین، گفت: این تغییر محدوده به حفظ این ظرفیت برای توسعه استان کمک می‌کند.

وی با اشاره به قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در دل محدوده منطقه آزاد تجاری، با کلیات طرح تغییر این محدوده به سومار جهت حفظ این ظرفیت برای توسعه هر بیشتر منطقه موافقت کرد.

امیری مقدم گفت: با تغییر محدوده این طرح می توان در کنار منطقه آزاد، از ظرفیت منطقه ویژه هم برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کرد و شورای برنامه ریزی با کلیات آن موافق است.

استاندار کرمانشاه معاون اقتصادی استانداری را مامور ویژه پیگیری مراحل مختلف این طرح عنوان کرد و افزود: گزارش پیگیری این طرح باید به شکل منظم ارائه شود.

وی در بخش دیگر صحبت هایش به مشکلات کم آبی استان اشاره کرد و افزود: از هم اکنون باید چاه های آب دستگاه های اجرایی شناسایی و در مدار قرار گیرد.

وی افزود: برداشت از این چاه ها باید بصورت هوشمند بوده و از هرگونه هدررفت منابع آنها جلوگیری شود.

امیری مقدم بر لزوم رفع فرسودگی شبکه آب استان هم تاکید کرد وافزود: این قابل قبول نیست که آب به سختی تامین شود و سپس در شبکه هدر رود، بنابراین از همین حالا باید برای رفع فرسودگی های شبکه آب و گرفتن اعتبارات بیشتر در این زمینه اقدام کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت انجام پژوهش های کاربردی در تمام دستگاه های اجرایی استان گفت: پژوهش های صورت گرفته در استان باید بر اساس اولویت های استان صورت گیرد و قطعا پژوهش های تکراری نه تنها منفعتی نداشته، بلکه موجب هدررفت منابع می شود.

وی تاکید کرد: از طرفی پژوهش های باید با نگاه به توسعه و آینده استان در دستور کار قرار گیرد.

امیری مقدم بر لزوم ارتباط هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها و مراکز علمی استان تاکید کرد و گفت: تمام کارها و پروژه های صورت گرفته در دستگاه باید به صورت علمی انجام شود و برای این مهم نیاز است که همکاری موثر دستگاه ها با دانشگاه ها و مراکز علمی صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید از هم اکنون پروژه های تحقیقاتی خود را مشخص کرده و بر اساس آن نیاز خود را به دانشگاه ها اعلام کنند.

وی افزود: قطعا گزارش کار دستگاه ها در این زمینه گرفته خواهد شد و دستگاه ها باید بعدا اعلام کنند که پژوهش صورت گرفته چه تاثیری در پیشرفت کار آنها داشته است.

امیری مقدم گفت: چنانچه تاثیر پژوهش ها محسوس نباشد، مشخص می شود که پژوهش های صورت گرفته کاربردی نبوده که این وضعیت قابل قبول نیست.

استاندار کرمانشاه گفت: اینکه درصدی از اعتبارات صرف انجام کارهای پژوهشی شود قابل قبول است و مانعی برای آن نیست، اما قطعا اجازه هدررفت منابع را نمی دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش