ضریب پوشش بیمه روستاییان شیروان بیشتر از میانگین استانی است


ضریب پوشش بیمه روستاییان شیروان بیشتر از میانگین استانی است

بجنورد-ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شیروان گفت: براساس داده ها، ضریب پوشش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر این شهرستان با 50 درصد افراد تحت پوشش بیشتر از میانگین استانی است.

مجید یوسفیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ضریب میانگین استانی ۳۷ درصد است اظهار داشت: پیش بینی می شود تمامی افراد ۵۰-۱۸ سال مناطق روستایی این شهرستان در بحث بیمه ۲۵ هزار نفر باشند که تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد افراد بیمه شده فعال هستند که در این خصوص ضریب آن در استان ۲۵ درصد است.

یوسفیان اضافه کرد: طی ۹ ماه امسال ۹۲۰ نفر در این شهرستان تحت پوشش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند که ازاین تعداد ۳۷۰ نفر خانم و مابقی آقا هستند و در مجموع کل ۴۰ درصد بیمه شدگان جدید خانم هستند و علاوه بر آن ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه خود را تمدید کردند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شیروان گفت: همچنین طی مدت یاد شده ۵۴ مستمری بگیر جدید اضافه شدند که به ۲۳ نفر مستمری بازماندگان تعلق گرفته، ۱۷ نفر بازنشسته و چهار نفر از کار افتاده و مستمری بگیر شدند و تا پایان سال ۸۰ نفر شرایط بازنشستگی سالمندی را پیدا خواهند کرد که این تعداد بسیار است.

یوسفیان افزود: اینک ۵۵۲ نفر در این شهرستان مستمری بگیر هستند که با توجه به سطوح درآمدی به هر خانوار ماهانه حداقل هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و حداکثر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مستمری پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری در روستاها ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا