آزادسازی بیش از 7000 مترمربع از آبراهه‌های شهر برازجان


آزادسازی بیش از 7000 مترمربع از آبراهه‌های شهر برازجان

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: در اقدامی فراگیر به منظور آزادسازی حریم و بستر آبراهه های شهر برازجان، 21 مورد سازه غیرمجاز در بستر این آبراهه ها برچیده شد.

نعمت اله نجاتی اظهار کرد: سازه‌های مذکور همگی در حال ساخت و فاقد هرگونه مجوز از مراجع ذیصلاح بوده که در بستر سیلابی رودخانه‌های R۲ و R۳ شهر برازجان قرار داشتند.

وی افزود: این سازه‌ها موجب تنگ شدگی بستر رودخانه و در نتیجه آن، پس زدگی آب در زمان سیلاب و خسارت به همه شهروندان می‌شود.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: اراضی در حال ساخت، بخشی از بستر فعال رودخانه است که با خاک دست ریز و نخاله پر شده و به طور غیرقانونی تصرف شده است.

نجاتی بیان کرد: با همکاری مراجع امنیتی، انتظامی و قضایی و پس از صدور اخطار به عوامل ساخت و سازهای مذکور، تعداد ۲۱ سازه به مساحت ۷۰۴۴ متر مربع در دو آبراهه شهر برازجان آزادسازی و مقاطع فوق رفع انسداد شد.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این هست تا تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌ها پیش از تکمیل و در حال ساخت شناسایی و از ادامه ساخت و ساز جلوگیری شود.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت ۵ گروه گشت و بازرسی در این شهرستان نیازمند مشارکت همه مردم، فعالین اجتماعی و دوست‌داران محیط زیست در جلوگیری از بروز تخلفات در حوزه منابع آب می‌باشیم.

نجاتی افزود: از همه شهروندان تقاضا داریم تا در صورت بروز هرگونه پرکردن رودخانه و ساخت و ساز در حریم آبراهه‌ها بی‌تفاوت نبوده و نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام کنند، چرا که تبعات چنین تخلفاتی دامن گیر همه مردم شهر خواهد بود.

وی اظهار کرد: سازه‌های مذکور همگی در حال ساخت و بدون هرگونه مجوز از مراجع ذیصلاح بوده که در بستر سیلابی رودخانه‌های R۲ و R۳ شهر برازجان قرار داشتند.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان افزود: این سازه‌ها موجب تنگ شدگی بستر رودخانه و در نتیجه آن، پس زدگی آب در زمان سیلاب و خسارت به همه شهروندان می‌شود.

نجاتی خاطرنشان کرد: اراضی در حال ساخت، بخشی از بستر فعال رودخانه است که با خاک دست ریز و نخاله پر شده و به طور غیرقانونی تصرف شده است.

وی بیان کرد: با همکاری مراجع امنیتی، انتظامی و قضایی و پس از صدور اخطار به عوامل ساخت و سازهای مذکور، تعداد ۲۱ سازه به مساحت ۷۰۴۴ متر مربع در دو آبراهه شهر برازجان آزادسازی و مقاطع فوق رفع انسداد شد.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این هست تا تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌ها پیش از تکمیل و در حال ساخت شناسایی و از ادامه ساخت و ساز جلوگیری شود.

نجاتی خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت ۵ گروه گشت و بازرسی در شهرستان دشتستان نیازمند مشارکت همه مردم، فعالین اجتماعی و دوست‌داران محیط زیست در جلوگیری از بروز تخلفات در حوزه منابع آب می‌باشیم.

وی افزود: از همه شهروندان تقاضا داریم تا در صورت بروز هرگونه پرکردن رودخانه و ساخت و ساز در حریم آبراهه‌ها بی‌تفاوت نبوده و نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام نمایند، چرا که تبعات چنین تخلفاتی دامن گیر همه مردم شهر خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !