آزادسازی بیش از 7000 مترمربع از آبراهه‌های شهر برازجان


آزادسازی بیش از 7000 مترمربع از آبراهه‌های شهر برازجان

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: در اقدامی فراگیر به منظور آزادسازی حریم و بستر آبراهه های شهر برازجان، 21 مورد سازه غیرمجاز در بستر این آبراهه ها برچیده شد.

نعمت اله نجاتی اظهار کرد: سازه‌های مذکور همگی در حال ساخت و فاقد هرگونه مجوز از مراجع ذیصلاح بوده که در بستر سیلابی رودخانه‌های R۲ و R۳ شهر برازجان قرار داشتند.

وی افزود: این سازه‌ها موجب تنگ شدگی بستر رودخانه و در نتیجه آن، پس زدگی آب در زمان سیلاب و خسارت به همه شهروندان می‌شود.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: اراضی در حال ساخت، بخشی از بستر فعال رودخانه است که با خاک دست ریز و نخاله پر شده و به طور غیرقانونی تصرف شده است.

نجاتی بیان کرد: با همکاری مراجع امنیتی، انتظامی و قضایی و پس از صدور اخطار به عوامل ساخت و سازهای مذکور، تعداد ۲۱ سازه به مساحت ۷۰۴۴ متر مربع در دو آبراهه شهر برازجان آزادسازی و مقاطع فوق رفع انسداد شد.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این هست تا تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌ها پیش از تکمیل و در حال ساخت شناسایی و از ادامه ساخت و ساز جلوگیری شود.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت ۵ گروه گشت و بازرسی در این شهرستان نیازمند مشارکت همه مردم، فعالین اجتماعی و دوست‌داران محیط زیست در جلوگیری از بروز تخلفات در حوزه منابع آب می‌باشیم.

نجاتی افزود: از همه شهروندان تقاضا داریم تا در صورت بروز هرگونه پرکردن رودخانه و ساخت و ساز در حریم آبراهه‌ها بی‌تفاوت نبوده و نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام کنند، چرا که تبعات چنین تخلفاتی دامن گیر همه مردم شهر خواهد بود.

وی اظهار کرد: سازه‌های مذکور همگی در حال ساخت و بدون هرگونه مجوز از مراجع ذیصلاح بوده که در بستر سیلابی رودخانه‌های R۲ و R۳ شهر برازجان قرار داشتند.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان افزود: این سازه‌ها موجب تنگ شدگی بستر رودخانه و در نتیجه آن، پس زدگی آب در زمان سیلاب و خسارت به همه شهروندان می‌شود.

نجاتی خاطرنشان کرد: اراضی در حال ساخت، بخشی از بستر فعال رودخانه است که با خاک دست ریز و نخاله پر شده و به طور غیرقانونی تصرف شده است.

وی بیان کرد: با همکاری مراجع امنیتی، انتظامی و قضایی و پس از صدور اخطار به عوامل ساخت و سازهای مذکور، تعداد ۲۱ سازه به مساحت ۷۰۴۴ متر مربع در دو آبراهه شهر برازجان آزادسازی و مقاطع فوق رفع انسداد شد.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این هست تا تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌ها پیش از تکمیل و در حال ساخت شناسایی و از ادامه ساخت و ساز جلوگیری شود.

نجاتی خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت ۵ گروه گشت و بازرسی در شهرستان دشتستان نیازمند مشارکت همه مردم، فعالین اجتماعی و دوست‌داران محیط زیست در جلوگیری از بروز تخلفات در حوزه منابع آب می‌باشیم.

وی افزود: از همه شهروندان تقاضا داریم تا در صورت بروز هرگونه پرکردن رودخانه و ساخت و ساز در حریم آبراهه‌ها بی‌تفاوت نبوده و نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام نمایند، چرا که تبعات چنین تخلفاتی دامن گیر همه مردم شهر خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر