ورود استاندار به افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند


ورود استاندار به افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به سابقه فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند، حجم و تعداد پروازها در شان مردم استان نیست و این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

جواد قناعت روز پنجشنبه پس از بررسی میدانی پروژه‌های فرودگاه بیرجند در نشست بررسی مسایل و مشکلات این فرودگاه و راهکارهای افزایش پروازها افزود: حتما از طریق اداره کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی و شرکت‌های هواپیمایی پیگیری شود و بنده هم این موضوع را به جد پیگیری خواهم کرد.

وی گفت: باید به سمتی برویم که بین شرکت‌های هواپیمایی فعال در استان رقابت ایجاد شود تا هر شرکتی که بیشتر به‌ویژه شب در فرودگاه بیرجند مستقر شود ما هم به آن خدمت بیشتری بدهیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: موضوع اصلی در پروازها، استقرار شبانه هواپیما در استان است که این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد و اگر پارکینگ شبانه فرودگاه اینجا باشد حتما به نفع استان است.

وی اضافه کرد: قدمت فرودگاه بیرجند به سال ۱۳۱۳ برمی‌گردد و انتظار ما پیشرفت و توسعه بیشتر فرودگاه مرکز استان است.

قناعت گفت: یکی از شاخص‌های مدنظر شرکت‌های هواپیمایی، استقبال مردم و میزان مسافر است که به این لحاظ ما در استان مشکلی نداریم و پروازها همواره متقاضی و مسافر لازم را دارند.

وی بیان کرد: انتظار ما از شرکت "ایران ایر" این است که فرودگاه بیرجند و طبس را به‌صورت ویژه ببیند و از حالت روتین خود خارج شود و در ارائه خدمات بر دیگر شرکت‌ها پیشی بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هر ۲ فرودگاه خراسان جنوبی باید مجهز شود البته بیرجند چون مرکز استان است باید از ویژگیی‌های برتری برخوردار شود.

وی عنوان کرد: برخی مشکلات مطرح شده در یک جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، معاون سیاسی و نیروی هوایی مورد بررسی قرار گیرد و باید سطح تعاملات نیروی هوایی و فرودگاه بیشتر باشد زیرا هرچه سطح تعامل بیشتر باشد بهتر است.

قناعت گفت: در این دوره نگاه ما به فردوگاه ویژه است و سعی خواهیم کرد که تغییرات جدی را در این حوزه داشته باشیم.

وی فرودگاه را از مولفه‌های تاثیرگذار در توسعه، پیشرفت و تعالی استان دانست و افزود: در کنار آن موضوع رفاه و خدمات‌دهی به مردم و گردشگری هم مهم است لذا یکی از مولفه‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی فرودگاه است.

استاندار خراسان جنوبی فرودگاه را پیشانی استان توصیف کرد و گفت: هرچه فرودگاه شیک‌تر و مجهزتر و تعداد پروازها بیشتر باشد، به نفع مردم استان است.

وی افزود: از مهمترین سوالات سرمایه‌گذاران وجود فرودگاه، فاصله آن با مرکز استان، تعداد پروازها و شرکت‌های طرف قرارداد است که در تصمیم نهایی آنها برای حضور و سرمایه‌گذاری در منطقه بسیار تاثیر دارد.

قناعت با اشاره به بازدید امروز خود از ساختمان پاویون فرودگاه گفت: پاویون تشریفات ورود است که موضوع مهمی برای حضور مسوولان کشوری و سفیران کشورهای مختلف در خراسان جنوبی است و حتما نیاز به پاویون زیبا و امروزی داریم.

وی افزود: چون موضوع ساخت و تکمیل پاویون فرودگاه برای ما مهم است حتما اعتبارات استانی را تزریق می‌کنیم تا در نیمه نخست سال آینده پروژه پاویون را به اتمام برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل طرح توسعه ترمینال فرودگاه هم پشتیبانی می‌شود و پیگیری‌های لازم را از مرکز کشور انجام خواهیم داد تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح این ساختمان باشیم و ترمینال فرودگاه از نظر کمیت و کیفیت ارتقا یابد.

وی اظهار داشت: برای جمع‌شدن روان‌آب هم با همکاری دستگاه‌های متولی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد تا مشکل حل شود و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از نظر اعتباری کمک خواهد کرد.

قناعت افزود: برای مشکل روشنایی فرودگاه، افزایش پروازها، انتقال راهدار و برج مراقبت با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری جلسه‌ای برگزار تا مشکلات بررسی و حل شود و برخی مشکلات که نیازمند اعتبارات ملی است هم منتقل شود تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نیاز به هماهنگی بیشتری در بین دستگاه‌های اجرایی و امنیتی با محوریت استانداری داریم که باید در راستای حل برخی مشکلات این تعامل افزایش یابد و امیدواریم در این دوره شاهد افزایش این هماهنگی‌ها برای حل مشکلات و توسعه استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رفع برخی از مشکلات مجموعه فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند، برپایی جلسات کارشناسی را می‌طلبد که باید در اولین فرصت برگزار شود و امیدواریم با تلاش و هماهنگی‌ها، شاهد پیشرفت و تعالی خراسان جنوبی و پیشرفت و تعالی هر دو فرودگاه استان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نجات هشت ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان