دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم مهم تر از مذاکرات برجامی است/وزارت خارجه دولت قبل وزارت برجام بود


دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم مهم تر از مذاکرات برجامی است/وزارت خارجه دولت قبل وزارت برجام بود

تهران- ایرنا-نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی به مراتب مهمتر از مذاکرات برجامی است، خنثی سازی تحریم‌ها به عنوان یک راهبرد در اولویت دیپلماسی در سفر رئیس جمهور به روسیه است.

«ابراهیم عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد سفر آیت الله رئیسی به روسیه و رایزنی های وی در این کشور گفت: سفرهای رئس جمهور و اعضای کابینه و هیات های پارلمانی ایران به روسیه می‌‍تواند نقش بسیار موثری در تحولات داخلی، منطقه ای و بین الملی داشته باشد و باید تلاش کنیم در این دوره ،سطح همکاریهای منطقه ای ارتقا یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های مشترک ایران و روسیه برای توسعه روابط اقتصادی گفت:باید گام های موثرتری جهت افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه برداشته شود و سطح همکاری های ارتقا یابد.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه ایران و روسیه جدا از روابط همسایگی، از دیر باز همکاری خوبی در معادلات منطقه ای و بین المللی داشتند، گفت: ایران در سیاست خارجی خود بر مبنای منافع ملی و سه« اصل عزت، حکمت و مصلحت» عمل می‌کند و توسعه سطح همکاری های منطقه ای را به عنوان یک راهبرد در دستور کار خود قرار داده است.

عزیزی با اشاره به سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی به روسیه گفت: بدون شک این سفر می تواند فرصت خوبی برای ارتقای همکاری های تهران -مسکو باشد و زمینه های رشد تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور را فراهم کند.

وی افزود: اعضای کمیسیون مشترک ایران و روسیه، با فعال کردن کمیسیون های خود می‌توانند تحول بخش ادامه این سفرها باشند، باید تصمیمات،مصوبات و یاداشت تفاهم بین دو کشور را با جدیت پیگیری و مورد توجه قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه سفر رییس جمهور به روسیه را باید بعنوان تکمیل کننده اقدامات قبلی دولت سیزدهم در راستای عضویت در اجلاس شانگهای و اوراسیا ارزیابی کرد، گفت: ظرفیت های خوبی در حوزه اقتصادی، مبادلات تجاری و توسعه بندرگاهها بین دو کشور وجود دارد که متاسفانه با اقدامات دولت قبل و حرکت درمسیر یک طرفه و بن بست غرب، از این فرصت کمتر استفاده شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم گام‌های خوبی در متوازن کردن سیاست خارجی برداشته و روابط اقتصادی ، تجاری و بازرگانی از جاده یک طرفه غرب خارج شده، این رویکرد جدید می تواند فصل شکوفایی اقتصادی ایران را رقم بزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: سیاست متوازن و بهره گیری همه جانبه از ظرفیت های مشترک ایران با کشورهای همراه ، همسایه و علاقمند به همکاری، گام مهمی در توسعه تعاملات ایران است.

وی با بیان اینکه وزرات امورخارجه دولت قبل ،وزرات برجام بود، گفت: در دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی به مراتب مهمتر از مذاکرات برجامی است و خنثی سازی تحریم ها به عنوان یک راهبرد در اولویت دیپلماسی در سفر رئیس جمهور به روسیه بوده است.

عزیزی تصریح کرد: عمده تمرکز دولت سیزدهم بر ظرفیت های داخلی کشور است و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه هم نقش مهمی در خثنی سازی تحریم ها دارد که دولت در این راستا با رویکردی متفاوت تر از گذشته در سیاست خارجی عمل می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی