وام اشتغال برای کاهش مهاجرت روستاییان در رفسنجان ارائه می‌شود


وام اشتغال برای کاهش مهاجرت روستاییان در رفسنجان ارائه می‌شود

کرمان- ایرنا- فرماندار رفسنجان با بیان اینکه باید فرصت های شغلی از جمله کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی ایجاد و زمینه ماندگاری افراد به روستاها را فراهم کرد گفت: تسهیلات اشتغالزایی به ساکنان روستاهای این شهرستان برای جلوگیری از مهاجرت به شهر انجام می شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر پورمحمدی روز پنجشنبه در جریان بازدید از قسمت های مختلف بخش کشکوئیه رفسنجان افزود: تغییری در جمعیت این بخش طی ۱۰ سال اخیر ایجاد نشده و این امر نشان می دهد که جمعیت روستاها بیشتر به دلیل پیدا کردن شغل به شهرها مهاجرت می کنند.

وی اظهار داشت: اشتغال و معیشت از جمله اصلی ترین دلایل مهاجرت روستاییان به شهرهاست که باید زمینه سازی برای گسترش فرصت‌های شغلی متناسب با فضای روستاها را فراهم کرد.

وام اشتغال برای کاهش مهاجرت روستاییان در رفسنجان ارائه می‌شود

پورمحمدی بیان کرد: اگر روستاییان شغل و منبع درآمدی داشته باشند موجب پایبندی و ماندگاری در روستاها و حتی مهاجرت معکوس می شود.

وی از مسئولان شرکت تعاونی بخش کشکوئیه خواست تا به ایجاد اشتغال برای روستاییان بپردازد و به توسعه مشاغل خانگی کمک کنند تصریح کرد: یکی از راه هایی که می تواند به ماندن اهالی روستاها کمک کند توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک است که می توان با ارائه آموزش و مهارت به روستاییان این امر را محقق ساخت.

فرماندار رفسنجان همچنین با اشاره به وجود چند بنای تاریخی مانند کاروانسرا، حمام قدیمی، آب انبار و غیره در بخش کشکوئیه ادامه داد: اگر این آثار احیا و بازسازی شوند زمینه جذب توریست های داخلی و خارجی فراهم می شود.

وی از شهرداری این منطقه خواست در تعمیر و بازسازی این آثار کمک کند تا رونق در روستاهای این بخش پدیدار شود ضمن اینکه موجب کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها هم می شود.

فرمانداررفسنجان خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم انگیزه در روستائیان کاهش یابد که منجر به مهاجرت به سمت شهرها و رونق حاشیه نشینی می شود.

پورمحمدی همچنین به اعطای وام برای ایجاد اشتغال در روستاها برای جلویری از مهاجرت به شهرها اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی هایی برای این موضوع صورت گرفته تا زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

کشکوئیه با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر در ۵۰ کیلومتری رفسنجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی