ویژه‌برنامه «مادرانه» در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود


ویژه‌برنامه «مادرانه» در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود

تهران-ایرنا-رئیس فرهنگسرای خاوران با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه «مادرانه» به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این فرهنگسرا گفت: به مناسبت این روز به زنان و مادران سرپرست خانوار بسته حمایتی اهدا می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حمیدرضا خونوئی اظهارداشت: سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز بزرگداشت مقام زن بهانه‌ای برای برگزاری جشن‌ها و همایش‌های مختلفی است که از شخصیت و زندگی این الگوی بزرگ بانوان سخن گفته شود.

وی گفت: بر این اساس ویژه‌برنامه «مادرانه» با هدف قدردانی از زحمات مادران و تعمیق روابط عاطفی مادر و دختر جمعه(اول بهمن) ساعت ۸ تا ۱۴ در فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران، سه راه هاشم‌آباد برگزار می‌شود.

خونوئی افزود: کارگاه‌های آموزشی، مسابقه آشپزی، بازی‌های گروهی و غرفه‌های فرهنگی از جمله بخش‌های این ویژه برنامه است.

رئیس فرهنگسرای خاوران بیان کرد: حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی و جهادی چهره‌ای برجسته از خود بر جای گذاشته و به عنوان نخستین شهیده راه ولایت، الگویی حقیقی و عینی برای زنان و آحاد مردم هستند.

وی اظهارداشت: در راستای ترویج فرهنگ فاطمی، برنامه‌ای با عنوان «به سلامتی تمام مادرها» با هدف توزیع بسته‌های معیشتی میان مادران و زنان سرپرست خانوار توسط کانون‌ها و گروه‌های جهادی شهر تهران یکم بهمن در فرهنگسرای خاوران اجرا می‌شود.

خونوئی گفت: امیدواریم با حرکت‌های جهادی و حضور مردم در کنار اوامر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در ایجاد اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی برای نظام اسلامی نقش موثری ایفا کنیم.

برگزاری جشن «یاس نبی» در منطقه ۲۲
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) جشن «یاس نبی» را شنبه(دوم بهمن) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسین(ع) این منطقه برگزار می‌کند.

سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق، مداحی علی کریمی و اجرای گروه سرود دانش‌آموزی نور مشکات از بخش‌های این برنامه است.

در این برنامه با حضور وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۲۲ و جمعی از چهره‌های فرهنگی از ۱۹ فعال فرهنگی و چهار همسر جانباز تجلیل می‌شود.

جشن «یاس نبی» با مشارکت مسجد امام حسین(ع) سرای محله شریف، معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲، پایگاه بسیج امام حسین(ع) و کتابخانه سیدالشهدا برگزار خواهد شد.

مسجد امام حسین(ع) در شهرک دانشگاه شریف، کیلومتر ۱۷ بزرگراه تهران کرج، خیابان اردستانی، خیابان تهران واقع شده است.

خوشنویسی بانوان هنرمند در «دُری در صدف»
کارگاه خوشنویسی «دُری در صدف» همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) یکشنبه(سوم بهمن) از ساعت ۹ صبح در فرهنگسرای خانواده(نگارخانه شفق) واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق برگزار می‌شود.

در این برنامه ده‌ها نفر از بانوان خوشنویس برتر و عضو انجمن خوشنویسان ایران از جمله شمس آفاق حسینیان، مرسده گونه، مرضیه شجاعی، فائزه بهبودی و سپیده مبرهن به سرپرستی اکرم‌السادات شرق‌آزادی حضور دارند.

بانوان هنرمند در کارگاه خوشنویسی «دُری در صدف» با استفاده از تکنیک خوشنویسی خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط سفیر، کوفی و ... القاب، صفات و تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) را به رشته تحریر درمی‌آورند.

شناساندن خط و هویت ایرانی با محوریت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) از جمله اهداف برگزاری این کارگاه خوشنویسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک