رنگین‌کمان اصالت و خلاقیت در جشنواره موسیقی جوان


رنگین‌کمان اصالت و خلاقیت در جشنواره موسیقی جوان

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی جوان، تاکید کرد: حضور گسترده نوجوانان و جوانان از تمام نقاط ایران زمین در جشنواره ملی موسیقی جوان، جای خوشحالی دارد چرا که باعث ایجاد رنگین کمانی از اصالت، خلاقیت و توانایی در این جشنواره شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره جوان موسیقی شامگاه پنجشنبه ۳۰ دی ماه از طریق پلتفورم اینستاگرام این جشنواره و با قرائت پیام محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اعلام اسامی برگزیدگان برگزار شد.

در پیام وزیر فرهنگ به این جشنواره آمده است: موسیقی همواره یکی از جلوه های هنری جوامع و ملل از آغاز تاکنون و به عنوان یک بلاغت موثر روحی، نماینده احساسات عالی و روح ملت ها بوده است. حفظ و پاسداری از این میراث بی بدیل که در سالیان متمادی برگرفته از همزیستی و همراهی فرهنگ ها، باورها و هویت اجتماعی مردم این سرزمین است، به پشتوانه پیشینه درخشان و فروزان خود، پایدار و پوینده پیش می‌رود. شایستگی و کشف استعدادهای فرزندان ما در هنر موسیقی به پشتوانه همراهی و کسب تجربه از محضر استادان و پیشکسوتان این عرصه نوید از پایندگی و بالندگیِ موسیقی در جای جای ایران‌زمین است.

وزیر فرهنگ می افزاید: حضور گسترده نوجوانان و جوانان از تمام نقاط ایران زمین و تنوع حضور از مناطق و اقوام مختلف جای بسی خوشحالی دارد چرا که باعث ایجاد رنگین کمانی از اصالت، خلاقیت و توانایی در این جشنواره شد تا با تداوم حضور خود نوید بخش آینده درخشان فرهنگ و هنر ایران عزیزمان باشند.

در ادامه این پیام آمده است: پانزدهمین برگ از جشنواره ملی موسیقی جوان عرصه درخشش نوجوانان و جوانانی است که برای سربلندی و افتخار ایران اسلامی قدم برمی دارند تا سفیرانی شایسته برای معرفی هویت فرهنگ و هنر کشور عزیزمان باشند. بی شک این مهم با همراهی و مشارکت اساتید و هنرمندان برجسته و دلسوز در قالب هیأت داوران با رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی در داوری ها معنا و اعتبار می یابد؛ آنان که همواره با حضورشان ضامن و حافظ این برگ زرین هستند و ما وامدار دلسوزی ها و تجارب ارزنده آنها هستیم.

در بخش پایانی این پیام آمده است: با آرزوی موفقیت روز افزون هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره از استادان و داوران پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان و زحمات دبیر جشنواره و برگزارکنندگان صمیمانه قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایرنا، در این دوره از جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش موسیقی دستگاهی هزار و ۱۲۰ خواننده و نوازنده، در بخش موسیقی کلاسیک ۴۱۰ نوازنده، در بخش موسیقی نواحی ۷۷۰ نوازنده و خواننده، در بخش آفرینش در تکنوازی ۶۰ نوازنده و در بخش آهنگسازی ۱۰۰ آهنگساز شرکت کرده‌اند که بعد از ارزیابی و بررسی آثار توسط هیئت‌های داوری ۲۹۴ نفر در بخش موسیقی دستگاهی و ۱۳۷ نفر در بخش موسیقی کلاسیک به مرحله نهایی راه یافتند و پس از اتمام داوری، اسامی برگزیدگان در مراسم اختتامیه امشب اعلام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس